י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עוזי לנדאו התקפל: גנז את חוק 'חשמל כשר'

חלמתם על התנתקות מהגנרטור? • שר התשתיות עוזי לנדאו יזם הצעת חוק להפעלה כשרה של תחנות כח בשבת • בלחץ התקשורת השר התחרט: "יש חשש לשינוי הסטטוס קוו"

נסוג. עוזי לנדאו
נסוג. עוזי לנדאו

מי שחלם על חשמל כשר לשבת ועל התנתקות מספק הגנרטור שלו, יכול לגנוז את החלום, עד להודעה חדשה.

כזכור, בתקופה האחרונה הכריז שר האנרגיה, עוזי לנדאו מישראל ביתנו על יוזמה חדשה: חוק חשמל כשר.

ביום חמישי אף הגיש תזכיר חוק בנושא ועל פיה יוצבו משגיחי כשרות בתחנות הכוח ויפקחו על כך שתהליך הפקת החשמל בשבת ייעשה על פי ההלכה, תחנות שלא תעמודנה בכללים שייקבעו בידי הרבנות הראשית ייסגרו.

רבים ממצביעיה של המפלגה הרימו גבה. מה להם ולנושא השבת? אלא שהמטרות שנכתבו במסמך אותו הוציא משרד האנרגיה היו מרשימות ומשכנעות: מלחמה בשוק החשמל הפיראטי שהתפתח בשנים האחרונות במגזר החרדי. ובכל זאת, התקשורת לא ממש אהבה את הרעיון וראתה בו סוג של כפייה דתית.

הבוקר, במפתיע, נמשך החוק בידי אנשי משרדו של השר לנדאו, ומתברר כי הלחץ עשה את שלו. "בעקבות הדאגה כי בנוסח החוק המוצע, קיים חשש לשינוי בסטאטוס קוו", הסביר השר לנדאו את התפנית. והבטיח להמשיך לחפש פתרון למניעת חיבורים פיראטיים באלפי בתים בישראל.

"מעל לכל, יש לזכור כי מטרת הצעת החוק היא מניעת סיכון חיי אדם, הנובע משימוש בחשמל פיראטי", אמר, והוסיף כי "שמירה על חיי אדם הינה בעיני נושא ראשון במעלה וערך רב חשיבות". ובכל זאת, העובדה שיש מי שפירש את החוק כפגיעה בסטטוס קוו, הביאה אותו לחשיבה מחודשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד