י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המוזיאון הלאומי עלה באש

אלפי שנות היסטוריה נכחדו בשריפת הענק

שריפה אדירה במוזיאון בברזיל כילתה אוצרות אומנות שנאספו במשך 200 שנים ומחקרים על ההיסטוריה של אמריקה. נשיא ברזיל: "יום עצוב לכל הברזילאים"

שריפה
שריפה צילום: רויטרס

להבות גבוהות ועשן כבד אפפו אמש את המוזיאון הלאומי של ברזיל. במשך שעות פעלו כבאיות רבות, כדי לנסות ולהשתלט על הלהבות העצומות, ורק לאחר לילה ארוך של עבודה הם הצליחו, כך מתפרסם הבוקר בכלי תקשורת ברחבי העולם.

השרפה כילתה מספר אדיר של חפצים בעלי משמעות היסטורית או מדעית, שהוצגו ונחקרו במוזיאון. גם לאחר כיבוי הלהבות מתקשים לעכל בברזיל את האובדן. "ההפסדים גדולים מכדי לחשב אותם", אמר נשיא ברזיל, מישל טמר, שהוסיף: "האובדן של אוסף המוזיאון הלאומי הוא בלתי נסבל עבור ברזיל, מאתיים שנות עבודה, מחקר וידע אבדו. זה יום עצוב לכל הברזילאים".

רק לפני שבועות ספורים חגג המוזיאון את יום הולדתו ה-200 בחגיגות ואירועים רבים וכשעובדיו והחוקרים בו שמעו על השריפה הם נהרו למקום והביטו בהלם ובדמעות בכל העבודה שעולה בלהבות. "הכל נגמר, העבודה שלנו, החיים שלנו, הכל היה שם", אמר אחד העובדים לסוכנות ידיעות ברזילאית.

הבניין בו שכן המוזיאון, היה בעבר ארמונה של משפחת המלוכה הברזילאית והפך למוזיאון בניהול האוניברסיטה הפדרלית של ריו דה ז'נרו. האוניברסיטה פרסמה הודעה בה נאמר כי השרפה פרצה בסביבות השעה 19:30 בערב וכי לא היו קרבנות.

שרפה ברזיל מוזיאון היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד