י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עצוב: רוב הנשים החרדיות לא מרגישות מחוברות ל'אלול'

סקר 'בחדרי חרדים' עם נתונים כואבים על החיבור של הנשים החרדיות לחודש אלול. רק אחוזים מעטים מהנשים מרגישות מחוברות לחודש באופן אמיתי

עצוב: רוב הנשים החרדיות לא מרגישות מחוברות ל'אלול'
יונתן זינדל פלאש 90

למעלה מ-30 אחוזים מהנשים לא מצליחות להרגיש את חודש אלול, את ההרגשה של הקדושה, של היראה ושל "המלך בשדה", כך עולה מנתוני סקר 'בחדרי חרדים'. על פי הסקר, רק 21 אחוזים מהנשים טענו שהן מצליחות להרגיש באופן מלא את תחושת 'אלול', ואילו 46 אחוזים מהמצביעות סיפרו כי הן מרגישות בצורה חלקית את החודש.

בשנות הלימודים בסמינרים ובמוסדות החרדים נכנסות הבנות לאווירת חודש אלול באמצעות הרצאות, שיחות מוסר וערבי תפילה, אך לאחר היציאה מהמסגרת המסודרת נראה כי חלק מהבנות מתקשות לחוש את החודש בשל טרדות החיים.

"הוא חולף לידי", סיפרה ל'לובי נשי' הודיה ב', "אני לא מצליחה להרגיש אותו ובשנה האחרונה בכלל לא זכרתי שהוא קיים כי הילדים כולם היו בחופש, זה היה ממש אמצע אוגוסט עדיין".

רוב המצביעות טענו כי הן מצליחות להרגיש את חודש אלול באופן חלקי ויתכן כי ניתן לזקוף זאת לאווירה השורה ברחוב החרדי בימים אלו. הילדים חוזרים מבתי הספר ומהגנים עם חוויות וסיפורים על התקופה המיוחדת והבנים והגברים חוזרים ללמוד בכל הרצינות בישיבות ובכוללים. בשנים האחרונות נוסדו גם שיעורים לנשים המיועדים בדיוק למטרה זו - לאפשר לנשים לקחת פסק זמן ולהתחבר לחודש ולכל מה שבא איתו.

אלול נשים חרדיות תוצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד