י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בקרוב: 'עלי שיח' יחנוך מרכז תעסוקה גדול ומתקדם באשדוד

הרב חיים פרקל: הרחבת ושדרוג המע"ש נועדו כדי לספק מענה לעשרות משפחות נוספות לבוגרים מיוחדים שזקוקים למסגרת תעסוקתית מוגנת

בקרוב: 'עלי שיח' יחנוך מרכז תעסוקה גדול ומתקדם באשדוד
צילום: עלי שיח

בשורה טובה לעשרות משפחות לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים מאשדוד ומערי הסביבה. בעוד כחודשיים ייפתח מרכז התעסוקה הגדול והמשודרג של עלי שיח וילדיהם יזכו גם הם למענה תעסוקתי הולם ולמסגרת מוגנת לשעות היום, וזאת לאחר שהמע"ש הקיים נעשה צר מהכיל בתוך שנים ספורות בלבד מאז הקמתו.

בימים אלה הולכות ונשלמות עבודות הבנייה במקום, כשבסיומן ייחנך מבנה ענק בן 1,200 מ"ר מרווחים שיהיה הגדול ביותר באזור הדרום והמתקדם מסוגו בישראל. יפעלו בו סדנאות תעסוקה, תכניות טיפוליות, חדר פיזיותרפיה, חצר מונגשת עם מתקנים ייחודיים סדנאות תעסוקה והכשרה ומרפסת גינה ענקית.

כידוע, בוגר בעל צרכים מיוחדים שמגיע לגיל 21 מסיים את מסגרות החינוך המיוחדות בהן שהה וזכאי להתקבל למסגרת תעסוקתית מוגנת, בה הוא קונה כישורי חיים וחברה, הכשרה לתעסוקה ושילוב בקהילה, לצד משכורת סמלית שנותנת לחיו משמעות וסיפוק.

אלא שעד לפתיחת מרכז התעסוקה השיקומי של עלי שיח באשדוד, לא היה באזור הדרום כולו מע"ש שיעניק מענה מותאם לאוכלוסייה החרדית והדתית בעלת הצרכים המיוחדים, דבר שהקשה מאוד על ההורים, שנאלצו להשבית את כל סדר יומם ולארח את הילד בבית, על כל הקשיים הכרוכים בכך.

פתיחת המע"ש של עלי שיח לפני ארבע שנים התקבלה אצל משפחות הבוגרים המיוחדים כמים קרים על נפש עייפה. המרכז התאכלס במהירות עד אפס מקום והביקוש רק הלך וגבר. לאור זאת, הוחלט בעלי שיח להרים את הכפפה פעם נוספת ולהרחיב את מרכז התעסוקה, כך שיוכל לתת מענה הולם ומיטבי לכל המידפקים על שעריו.

הרב חיים פרקל, מייסד ויו"ר עלי שיח ומוביל מהפכת החינוך המיוחד בישראל, הביע שביעות רצון מהתקדמות עבודות הבנייה שמבשרות את פתיחתו הקרובה של המע"ש המורחב, והדגיש כי כל המאמצים והמשאבים שהושקעו בהרחבת המע"ש נועדו כדי לספק מענה לאותן עשרות משפחות נוספות לבוגרים מיוחדים, שזקוקים למסגרת תעסוקתית מוגנת וממתינות בתור כדי להתקבל למע"ש של עלי שיח באשדוד שנעשה צר מהכיל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד