י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפורמט יצליח?

המערכת למניעת גניבת בקר שתציל חיי ילדים

מערכות ההגנה על ילדים בגנים ובמעונות צוברות תאוצה לקראת אישור חוק הפיקוח. מערכת שנולדה עבור מניעת גניבות בקר מתיימרת להיות זו שתתאים למניעת פגיעה בילדים עוד בטרם היא מתרחשת

המערכת למניעת גניבת בקר שתציל חיי ילדים
pixabay

לאחר שנה קשה של עוד ועוד סיפורים על פגיעות והתעללות בילדים קטנים ובחסרי ישע במעונות היום ובמשפחתונים ולאחר סיומה של השביתה שפתחה את שנת הלימודים האחרונה, מתפנים ההורים לדון שוב בסוגיית הפיקוח על המעונות.

חוק הפיקוח כבר עבר בקריאה ראשונה והוא ממתין לדיון בוועדה לזכויות הילד בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון, כשהשאלה הראשונה שתעלה לדיון מיד לאחר אישור החוק היא איזו מערכת נכון יהיה לבחור בכדי שתפקח על שלומם של הילדים ותמנע אסונות.

כדי להימנע מהצורך בתקופת המתנה של בדיקות מערכות שונות, תקופה שעלולה לעלות במקרי קיצון אפילו בחייו של פעוט נוסף, החליט ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל לקחת את המושכות ולערוך בדיקה של כמה מערכות כדי למצוא את המערכת היעילה ביותר.

רוב המערכות שנבדקו הן כאלה שמסוגלות לזהות אירועים לא תקינים לאחר התרחשותם, אך אחת המערכות שנבדקו ושנראה כי אפשר לסמוך עליה, פועלת בצורה שונה, מבטיחה כי היא מסוגלת למנוע אירועים מסכני חיים על ידי זיהוי מוקדם של הסכנה.

המערכת פועלת באמצעות תצפיתנים לא יהודים מחו"ל, שיושבים וצופים במצלמות במשמרות של 45 דקות בכדי לשמור על הריכוז בעבודתם. הם אמורים לזהות בעיה ולדווח עליה באופן מיידי וכך למנוע אותה.

על כל בעיה המתגלה, הגננת מקבלת התראה לטלפון הנייד שלה, כך למשל על ילד שירד מהמיטה, על ילד המתקרב לשער הגן או על כוס קפה חם שנשכח בחדר. התרעה מוקדמת יכולה כאמור להציל את חייו של הילד.

המערכת נולדה בעבר בעבור חוות ומשקים ותפקידה לסייע במניעת גניבות בקר.

ד"ר שולמית ביסמנובסקי יו"ר ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל מסרה לאחר הבדיקה: "המצלמות לא מסייעות למנוע את המקרה הבא אלא יכולות לסייע בדיעבד לחשיפת האשמים במחדל. המטרה של ארגון הגנים הפרטיים הוא למנוע את הארוע או המחדל הבא. מערכת שתרתיע בזמן אמת על כל התחלה של אירוע חריג, כגון התראה על ילד שמטפס על כסא לפני נפילתו או ילד שפונה לכיוון שער פתוח בזמן הגעת הורים לגן יכולה למנוע את האסון הבא".

מצלמות חוק הפיקוח התעללות בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד