ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אנחת רווחה בניו-ג'רזי

כל הבנות שובצו: הסמינרים נפתחו הבוקר

אנחת רווחה בקהילה החרדית: כל תשע הבנות שלא שובצו לסמינר בלייקווד שבניו ג'רזי, התקבלו למוסדות הלימוד לאחר מאמצים כבירים של עסקנים מסביב לשעון, והבוקר נפתחו הסמינרים, כך מדווח אתר החדשות המקומי "לייקווד סקופ"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

אנחת רווחה בקהילה החרדית: כל תשע הבנות שלא שובצו לסמינר בלייקווד שבניו ג'רזי, התקבלו למוסדות הלימוד לאחר מאמצים כבירים של עסקנים מסביב לשעון, והבוקר נפתחו הסמינרים, כך מדווח אתר החדשות המקומי "לייקווד סקופ".

כזכור, רבני לייקווד הודיעו למנהלי הסמינרים, כי כל עוד תשע הבנות שעדיין לא התקבלו לאף מוסד לימודים, יושבות בבית, מוסדות החינוך בגילאי סמינר, לא יפתחו את הסמינרים אתמול ביום שני.

כזכור משגיח ישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד הגאון רבי מתתיהו סלומון, יחד עם רבנים נוספים, הורו לבתי הספר לא לפתוח את כיתות ט' (גיל סמינר) עד שכל ילדה תתקבל, מדובר רק על כיתה א' סמינר.

עסקנים עבדו שעות נוספות בחודשים האחרונים כדי לוודא שאף ילדה לא תישאר בבית, עד לפני תקופה קרוב ל-70 בנות היו בלי מוסד לימודים, אך עם עבודה מסורה הצליחו העסקנים לצמצם ל-9. שביינתים התקבלו, יצוין כי חלק מהבנות התקבלו לבית ספר כלשהו, ​​אך הן (או הוריהן) לא רוצות ללמוד בבתי ספר אלה.

בנוסף, מוסד בשם "אוהל אסתר", הלומדות בו כ-90 בנות, לא ייפתח מחדש בשל קשיים כלכליים, והבנות הללו עדיין לא הוכנסו לבתי ספר אחרים, גם על זה עבדו העסקנים ללא לאות על מנת להבטיח כי כולן תתקבלנה למוסדות חינוך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד