י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי 7 שנים נחשף: חרדי רצח את החלפן ממאה שערים

לפני שבע שנים נרצח חלפן הכספים שמואל סימנטוב • במהלך חשיפת רשת סוכני סמים נלכד הרוצח מרק שפירו בן 29 מביתר עילית • שיחזר את הרצח - וטען: "הגנה עצמית"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה


שבע שנים לאחר הרצח שהסעיר את הציבור החרדי הוגש הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד מרק שפירו, בן 29 תושב ביתר עלית, בגין רצח חלפן הכספים שמואל סימן טוב בן 49 לפני שבע שנים.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע פענחה משטרת ירושלים את הרצח של שמואל סימנטוב, שנרצח בדירת גג ברחוב שערי פינה בשכונת מאה שערים ב-8 באוגוסט 2004.

שוטרי ימ"ר ירושלים עצרו את רוברט שפירו בחשד לרצח חלפן כספים במקצועו. בחקירתו הודה שפירו במעשה ובתאריך 9/12 שחזר את המעשה. בחקירתו טען כי ביצע את הרצח לצורך הגנה עצמית.

גופתו של סימנטוב - שכונה 'דיבו' - נמצאה כשעליה עשרות פצעי דקירה.

צוות מד"א שהגיע למקום ניסה להחיותו אך ללא הצלחה. מייד לאחר הרצח הוקם במפלג התשאול של הימ"ר צוות חקירה מיוחד, שבדק כיוונים שונים ובהם את הכיוון הלאומני אולם הצוות העלה חרס בידיו.

לפני מספר חודשים, במהלך הפעלתו של סוכן סמוי שהביא להפללתם של כ-20 סוחרי סמים בירושלים, סיפר אחד הסוכנים הסמויים שהפעילה המשטרה לאחד למפעיליו "לפני כמה שנים רצחתי אדם במהלך שוד שהסתבך". בעקבות הפרטים שמסר פתחה המשטרה בחקירה מחודשת ונעשו פעולות נרחבות לתפיסתו של החשוד, וב-5 בדצמבר שפירו נעצר. תחילה שמר על שתיקה, אך לבסוף הוא הודה ושיחזר את מעשיו.

לדבריו, הוא נכנס לביתו של סימנטוב במטרה לשדוד אותו משום שידע כי בביתו נמצא סכום כסף גדול. משנכנס לבית הבחין בו המנוח ששלף סכין ובין השניים התפתח מאבק במהלכו נפצע גם שפירו שהצליח להתגבר על קורבנו ורצח אותו.

עו"ד אמנון איתן המייצג את שפירו אמר כי "מדובר באירוע שנהוג לכנות כקטטה, לא כרצח מתוכנן, יש ערפל סביב האירוע". עם זאת אמר כי "יש תוצאה שאני לא יכול להתכחש לה".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד זהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים, שפירו החליט לשדוד את סימן טוב לאחר ששמע שהוא מחזיק סכומי כסף גדולים במזומן. לטענת הפרקליטות, שפירו נפגש עם סימן טוב והשניים הלכו יחד לדירתו של סימן טוב. בדירה התנפל עליו ודקר אותו באמצעות סכין שהביא עמו מעל 130 פעמים.

מכתב האישום עולה עוד, כי לאחר הדקירות חיפש שפירו כסף בדירה, ומשלא מצא נמלט מהמקום עם בגדיו המגואלים בדם של סימן טוב והעלימם. סימן טוב הפצוע הצליח להזעיק עזרה, אולם נפטר מפצעיו.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד