י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

אבל בחב"ד: העסקן הרב יוסף ישראל בלוי ז"ל

ברוך דיין האמת: בשכונת נחלת הר חב"ד שבקרית מלאכי הלך לעולמו הרב עו"ד יוסף ישראל בלוי ז"ל (76), הממונה על המועצה הדתית בעיר • הרב בלוי סבל בשנים האחרונות מהמחלה • הלוויתו תתקיים הבוקר בקרית מלאכי

הרב יוס'ל בלוי ז"ל
הרב יוס'ל בלוי ז"ל

אבל בקרית מלאכי: הלילה לאחר חצות נפטר לבית עולמו הרב יוסף ישראל (יוס'ל) בלוי ז"ל, הממונה על המועצה הדתית בקרית מלאכי, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, והוא בן 76 בפטירתו.

ר' יוס'ל ז"ל, נולד בה' אייר תש"ב, לאביו ר' ברוך יהודה בלוי ולאמו מרת רחל טעמרל. בצעירותו התקרב לחסידות חב"ד ולמד בישיבת "תומכי תמימים" בלוד ו'תומכי תמימים המרכזית' ב-770.

מספר שנים לאחר נישואיו בשנת תשכ"ו לרעייתו מרת מרים, התחיל לעבוד כמזכיר בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית והתגורר בלוד, היה הממונה על הדיווח לרבי זצ"ל בנוגע לחב"ד בארץ, שנוהלה ע"י הישיבה בלוד, לאחמ"כ נתמנה כסגנו ועוזרו הראשי של הרב אפרים וולף מנהל מוסדות חב"ד בארה"ק, השתתף באסיפות רבות בהן התייעצו ראשי עסקני חב"ד בארץ הקודש כיצד להביא להרחבה ומינוף בפעולות שביקש הרבי לבצע.

בשנת תשכ"ט בעקבות עלייתם של יהודי גרוזיה לארץ חרגה פעילותו מתחומי ישיבת תומכי תמימים המרכזית והוא נתמנה גם על בניית שיכון נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי ובלוד מטעם אגודת חסידי חב"ד - בה שימש כחבר ההנהלה. בתקופה זו עקב חוסר משפחות שרצו לעבור לנחלת הר חב"ד, עבר להתגורר בה בעצמו, זכה וגילה אליו יחס מיוחד הרב חדוקוב יו"ר המזכירות, והרב גורודצקי בא כח של הרבי. זכה והרבה מן ההוראות שהורה הרבי עברו ונתבצעו על ידו. זכה ואמר עליו: "ווען יוסף בלוי, אלע זאך אז ער מאכט, ער מאכט אין שלימות" - יוסף בלוי, כל דבר שהוא עושה, הוא עושה בשלימות.

ר' יוסף היה חבר בועד למען שלימות העם, חבר בהנהלת אגו"ח בארה"ק, חבר הנהלת ישיבת תומכי תמימים המרכזית - חבר הנהלת מוסדות חב"ד בארה"ק, ניהל את בית הספר למלאכה בכפר חב"ד ושימש גם כסמנכ"ל משרד החינוך.

יצר קשרים עם אישי ציבור, חכי"ם ושרי ממשלה והביא מכך תועלת רבה לחב"ד, פעל רבות לתיקון החוק "מיהו יהודי" מתוקף חברותו בוועד לשלמות העם. הוא הקים את המועצה הדתית תמר וסיפח אליה את המועצות האזוריות- מגילות וים המלח, ומונה כרבה של המועצה . בהמשך עזב את תפקידו זה ומונה לתפקיד יו"ר המועצה הדתית קרית מלאכי.

הוא דאג לכלל מוסדות חב"ד בארץ שיקבלו סיוע מהביטוח לאומי למרות שאינם חברים בהסתדרות. יזם את פרוייקט 'חפציבה' שמאפשר תשלום משכורות לשלוחים במדינות חבר העמים שלנשותיהם יש אזרחות ישראלית,  הגדיל את המשכורת והפנסייה של רבו של כפר חב"ד ושל רבה של נחלת הר חב"ד שתשתווה למשכורת של רב עיר, לצד היותו שותף במינויים של חסידי חב"ד ברבנות של כ-23 ערים ומועצות מקומיות או אזוריות.

בנוסף, הקים את ארגון 'אור אבנר' יחד עם הנגיד לוי לבייב, כן הקים את הארגון 'קונגרס יהודי בוכרה', סייע רבות בהבאת תקציבים לכולל חב"ד, כן יזם כנסים בכנסת ישראל לכבודו של הרבי מליובאוויטש.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו: ר' יצחק בלוי, יד בנימין; ר' מנחם מענדל בלוי, יו"ר כולל חב"ד ירושלים; ר' ישעיהו חיים צבי בלוי - מנכ"ל כולל חב"ד ביתר עילית; ר' ברוך יהודה בלוי - מנכ"ל 'אור אבנר', ביתר עילית.

חתניו: ר' יוסף קרסיק, רבה של עמק חפר; ר' מאיר צבי סטמבלר, כפר חב"ד; הרב נחום גרינוולד, ניו-ג'רזי; ר' שניאור זלמן ווגל, אשקלון; ר' חיים מאיר בורגן, קרית מלאכי; ר' שמואל דוד ניימרק, קרית מלאכי.

הלווייתו תתקיים הבוקר (רביעי) בשעה 11:00 בבוקר מבית הכנסת המרכזי בשכונת נחלת הר חב"ד קרית מלאכי.

תהא נשמת צרורה בצרור החיים.

בלוי חב"ד קרית מלאכי ברוך דיין האמת הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד