י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גיורא בר דעה מונה למנכ"ל שטראוס

בעקבות הודעת הפרישה של גדי לסין שסיים קדנציה מצוינת בת 9 שנים כנשיא ומנכ"ל הקבוצה ביצע דירקטוריון קבוצת שטראוס באמצעות ועדת משאבי אנוש תהליך לאיתור ובחירת מנכ"ל

גיורא בר דעה מונה למנכ"ל שטראוס

עופרה שטראוס יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס, הודיעה היום כי דירקטוריון הקבוצה מינה את גיורא בר דעה לנשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס.

בעקבות הודעת הפרישה של גדי לסין שסיים קדנציה מצוינת בת 9 שנים, כנשיא ומנכ"ל הקבוצה, ביצע דירקטוריון קבוצת שטראוס באמצעות ועדת משאבי אנוש תהליך לאיתור ובחירת מנכ"ל.

גיורא בר דעה, אשר כיהן כמשנה למנכ"ל הקבוצה בארבע השנים האחרונות ונכנס לפני מספר חודשים לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל, נבחר לתפקיד לאחר 22 שנים בשטראוס בהן ביצע בהצלחה מגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים

עופרה שטראוס יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס :"אני נרגשת ושמחה לבשר על החלטת דירקטוריון קבוצת שטראוס למנות את גיורא בר דעה לנשיא ומנכ"ל הקבוצה. דירקטוריון שטראוס בחן את המינוי לאור אתגרי הקבוצה בעתיד תוך הגדרת המנהיגות שתאפשר לנו להמשיך וליצור ערך גדל לכל בעלי העניין שלנו. במסגרת התהליך מופו מועמדים חיצוניים ופנימיים.

 גיורא בר דעה שנבחר לנשיא ומנכ"ל הקבוצה, מביא עמו לתפקיד ניסיון רב והכרות מעמיקה עם החברה על מכלול פעילותה. היותו שותף לאבני הדרך המרכזיות בהתפתחות שלנו בשני העשורים האחרונים, ניסיונו בניהול מערכות מורכבות, ההכרות עם השוק בישראל לצד הניסיון הבינלאומי, היכרותו עם שותפינו המקומיים והבינלאומיים והשותפות שלו עם גדי לסין בעיצוב האסטרטגיה של הקבוצה בשנים האחרונות הובילו אותנו להחלטה שהוא האדם המתאים ביותר להובלת שטראוס.

אני משוכנעת שמנהיגותו האנושית והערכית תסייע לנו בשימור דרכה הייחודית של שטראוס  ותאפשר לנו להמשיך ולבצע את הפעולות כמו גם להציג את הביצועים אשר בזכותם נמשיך להיות ראויים לאמונם של כל מחזיקי העניין שלנו."

גיורא בר דעה (65) נשוי +3 הוביל את תהליך המיזוג הגדול בישראל בין שטראוס לעלית וניהל את כלל הפעילות של שטראוס בבסיס הבית במשך 5 שנים. לאחר מכן יצא לארצות הברית כדי לנהל את פעילות שטראוס בצפון אמריקה, במהלך תקופה זו כיהן כמנכ"ל ויו"ר מקס ברנר ופיתח את השותפות עם פפסיקו שהתרחבה לשותפות גלובלית. בר דעה הקים את  אובלה, פעילות הסלטים והמטבלים בשותפות עם פפסיקו מחוץ לצפון אמריקה, הפעילה כיום באוסטרליה, ניו זילנד, מקסיקו הולנד וגרמניה. בארבע השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל הקבוצה הוא הוביל לצד גדי את האסטרטגיה של הקבוצה, עסק בקידום תהליכי חדשנות ובהכנת התשתית האנושית והארגונית שתבטיח את יכולת הקבוצה להתאים את עצמה לשינויים ולציפיות המשתנות של מחזיקי העניין. בנוסף הוא  מכהן כיו"ר שטראוס מים וחבר דירקטוריון מטעם שטראוס במיזם המשותף עם פפסיקו בתחום הסלטים והמטבלים.

לצד היותו מנהל מוערך בקבוצה, הוא מכהן בהתנדבות כיו"ר הוועד המנהל של עמותת ער"ן  (עזרה ראשונה נפשית). כמו כן בר דעה פעיל מזה שנים בהתנדבות בתנועת מכבי העולמית.

אודות הקבוצה: שטראוס גרופ

שטראוס גרופ מייצרת משווקת ומוכרת מוצרי מזון ומשקאות בישראל ובכ-20 מדינות ברחבי העולם. בישראל פועלת הקבוצה באמצעות שטראוס ישראל בתחומי החלב ומוצריו, ממתקים, קפה, מאפים, סלטים וירקות וחטיפים מלוחים  - נכון לשנת 2018 מחזיקה שטראוס ישראל בכ-12% מסך שוק המזון והמשקאות בישראל והיא בעלת מחזור המכירות השני בגודלו מבין חברות המזון הישראליות. כמו כן פועלת קבוצת שטראוס בתחום סינון וטיהור מי שתיה באמצעות שטראוס מים (תמי 4) שהיא החברה הגדולה בענף זה בישראל.

בנוסף פעולת הקבוצה בברזיל, ברוסיה ובמדינות מרכז ומזרח אירופה בשוק מוצרי הקפה – באמצעות חברת "שטראוס קפה" (Strauss coffee BV). בארצות הברית, קנדה אוסטרליה, ניו זילנד מקסיקו ומערב אירופה בייצור ושיווק של ממרחים ומטבלים מצוננים (באמצעות החברות סברה ואובלה). מעבר לכך פעולת החברה במיזם משותף עם קבוצת האייר Haier)) בתחום מוצרי סינון וטיהור מי שתיה לבתים בסין ובפעילות סינון וטיהור מי שתיה לבתים בשיתוף חברת וירג'ין (Virgin) בבריטניה. לחברה שיתופי פעולה עם תאגידי מזון ומשקאות רב לאומיים נוספים בהם פפסיקו (Pepsico) ודנונה (Danone).

היקף המכירות של הקבוצה בשנת 2017 עמד על כ-8.5 מיליארד ₪. שטראוס גרופ היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לני"ע בתל-אביב ונכללת במדד ת"א 35. החברה נשלטת על ידי משפחת שטראוס באמצעות חברת שטראוס אחזקות הפרטית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד