ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
החשש מפגיעה בסטטוס קוו

דרעי: כואב לי כיהודי על חילולי השבת, אבל אני יודע איפה אני חי

בצל הדיונים על חילולי השבת הצפויים בגלל אירוע המוזיקה הענק שצפוי להתקיים בישראל בשנה הקרובה, השר אריה דרעי מתבטא כי למרות חילולי השבת, "אני מודע איפה הוא חי" • על הליכוד: "ליכוד חזק - פירושו מדינה פחות יהודית"; חוק הגיוס: "יעבור במושב החורף" | תמליל

דרעי: כואב לי כיהודי על חילולי השבת, אבל אני יודע איפה אני חי
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הדיונים על חילולי השבת הצפויים בגלל אירוע המוזיקה הענק שצפוי להתקיים בישראל בשנה הקרובה, השר אריה דרעי מתבטא כי למרות חילולי השבת, "אני מודע איפה הוא חי".

בראיון שהעניק הבוקר (רביעי) לאתר ynet נשאל דרעי על אירוע הזמר שכרוך בחילול שבת אדיר ואמר כי, "אני לא מוכן שגם מבחינה חברתית יום השבת יהפוך להיות יום עבודה במדינת ישראל, כיוון שמי שישלם את המחיר יהיה עוד הפעם השכבות החלשות".

לדבריו, "הם היחידים שעובדים, לא יהיה להם יום מנוחה ויהיו עבדים שבעה ימים בשבוע. זה שבתי קולנוע ובתי קפה ומסעדות ואירוויזיון עושים בשבת - כואב לי כיהודי, אבל אני יודע איפה אני חי".

בהמשך הראיון התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי לדבריו של נתניהו בסוף השבוע כי הוא שואף שהליכוד יקבל 40 מנדטים בבחירות הקרובות, דבר שעלול לפגוע דרסטית במצב הפוליטי של ש"ס ואף למחוק אותה.

יו"ר ש"ס, הפתיע כשאמר "שאם נגיד לכל מציע ליכוד שאם הוא רוצה מדינה יהודית מסורתית, מדינה שתעזור לחלשים ולשקופים - ש"ס תדאג לו. ביבי חזק - המשמעות של זה היא ביבי עם לפיד או עם אחרים"

דרעי הוסיף; "ליכוד חזק - פירושו מדינה פחות יהודית. רק ש"ס חזקה עם ביבי נתניהו תדאג לכל מה שאתם רוצים שהוא ימשיך. גם ביבי ראש ממשלה וגם ליכוד, ולא ליכוד ולפיד. כשש"ס ויהדות התורה לא היו בממשלה, הייתה ממשלה של לפיד עם נתניהו שניסו למחוק את כל הסטטוס קוו שהיה במשך 70 שנה במדינת ישראל".

דרעי התייחס גם למוקש שעלול להפיל את הממשלה ולגרום להקדמת הבחירות, חוק הגיוס שנמצא כעת שוב על הפרק, כאשר הוא משוכנע שיגיעו לסיכום בנושא.

לדבריו, "חוק הגיוס לא מפיל את הממשלה כי יש הסכמה בקואליציה. יש ויכוח פנים-חרדי שאני מקווה שאחרי החגים הוא ייפתר. אני כמעט משוכנע שנוכל להגיע להסכמות ולהעביר את החוק במושב החורף הקרוב".

בהתייחס לרחש סביב הבחירות, דרעי העריך כי, "הבחירות לכנסת יהיו ב-2019, וסביר להניח שהן לא יהיו בתחילת 2019".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד