י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סמייל רוכשת רוחב פס צר ולקוחות החברה חווים קשיים בגלישה

הנתונים על קשיי הגלישה עולים מבדיקה בגרפים גלויים באתר מחלף האינטרנט הישראלי • בעוד שתי הספקיות הגדולות האחרות (בזק בינלאומי ונטוויז'ן) רוכשות חיבור למחלף של 10 ג'יגה-בייט, סמייל רוכשת רק 1 ג'יגה-בייט

סמייל רוכשת רוחב פס צר ולקוחות החברה חווים קשיים בגלישה



לקוחות 012 סמייל באינטרנט חווים בשבועות האחרונים קשיים בגלישה לאתרים ישראלים בשעות הערב, בערך מ-18:00 ועד חצות. הסיבה למצוקה היא ש-012 סמייל קונה רוחב פס צר מדי למחלף האינטרנט הישראלי ביחס לביקוש הלקוחות.

הנתונים על קשיי הגלישה עולים מבדיקה בגרפים גלויים באתר מחלף האינטרנט הישראלי. כל ספקיות האינטרנט הישראליות מחוברות למחלף, שמנוהל על ידי איגוד האינטרנט, אך בעוד ששתי הספקיות הגדולות האחרות (בזק בינלאומי ונטוויז'ן) רוכשות חיבור למחלף של 10 ג'יגה-בייט, סמייל רוכשת רק 1 ג'יגה-בייט. ואכן, גרפי השימוש מראים כי בשעות הערב סמייל מגיעה למגבלת השימוש שלה, ולכן לקוחותיה חווים אטיות. לא ברור מדוע סמייל חוסכת על חיבור רחב יותר למחלף - מחירון האיגוד מגלה כי מדובר בחיסכון של 8,000 שקל בשנה.

מלבד החיבור למחלף, יש גם בין הספקיות הגדולות קישורים ישירים, אך יש ספקיות שמחוברות רק למחלף. כנראה שמקור העומס הנוכחי הוא הספקית הקטנה Fast, שמריצה על שרתיה תוכן וידיאו מבוקש, ובגלל שאין ל-Fast קישורים ישירים לספקיות האינטרנט אלא רק למחלף, הגישה שלה לווידיאו היא רק דרך המחלף. לסמייל יש חיבור צר לצומת ולכן לקוחותיה חווים "פקק תנועה".

מחלף האינטרנט הישראלי הוא כלי חיוני לספקיות אינטרנט קטנות, מכיוון שהוא מאפשר להן להתחבר בזול לכל הספקיות האחרות. מחיר החיבור ל-10 ג'יגה-בייט לשנה הוא 72 אלף שקל, ואילו ספקית שתבחר להתחבר לשדרת האינטרנט דרך ספקית גדולה קיימת, תאלץ לשלם סכום גדול פי עשרה לערך.

התלונות השכיחות על מהירות הגלישה בישראל נוגעות בדרך כלל דווקא לגלישה לאתרים בחו"ל, וזאת מכיוון שהספקיות רוכשות נפח גלישה קטן ביחס לביקוש - כ-50 ג'יגה לספקית גדולה. תלונות אחרות נוגעות לקצב העלאת הנתונים בישראל, שהוא נמוך פי עשר מקצב ההורדה. הפעם, באופן חריג, המקטע הפקוק הוא בתוך ישראל.

מסמייל נמסר בתגובה: "012 סמייל מתאימה את היקף רוחב הפס שהיא רוכשת ממחלף האינטרנט בהתאם לצרכים המשתנים של לקוחותיה, ומקפידה שלקוחותיה ייהנו מגלישה איכותית. יותר מ-90% מתעבורת האינטרנט של 012 סמייל בישראל מתנהלת בקישורים ישירים בין הספקיות בישראל ובעולם, בעוד שהקישור למחלף האינטרנט מהווה אחוזים בודדים של תעבורת האינטרנט בישראל. החברה תגדיל את היקף רוחב הפס ככל שיידרש לטובת לקוחותיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד