י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החשש מאנטישמיות בממלכה

40 אחוז מיהודי בריטניה שוקלים לעזוב המדינה

קרוב לארבעים אחוזים מיהודי בריטניה היו שוקלים ברצינות להגר מהמדינה כך עולה מסקר שערך אתר 'ג'ואיש קרוניקל' • החשש בקרב יהודי אנגליה נובע מהאנטישמיות שגוברת והחשש מנצחון מפלגת הלייבור שמציגה פעם אחר פעם אמירות בעלות ניחוח אנטי יהודי מובהק

 40 אחוז מיהודי בריטניה שוקלים לעזוב המדינה
חרדים בסטמפורד היל צילום: רויטרס


קרוב ל -40 אחוזים מיהודי בריטניה היו שוקלים ברצינות להגר, אם ג'רמי קורבין יהיה ראש הממשלה, כך עולה מסקר שערך אתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

אזרחים יהודים מאנגליה בגילאי 35-54 מודאגים מהסיכוי של הקמת ממשלה בראשות מפלגת הלייבור. עוד פורסם, כי בקרב הנשים היהודיות, החשש מהשפעתו של קורבין הוא גדול יותר, עד כי מעל ל -44 אחוזים אמרו כי הם חושבות ברצינות לעזוב את בריטניה.

51.77 אחוזים מיהודי בריטניה אמרו כי הם לא מוכנים לשקול ברצינות לעזוב, עם זאת 9.7 אחוזים נוספים אמרו שהם לא יודעים.

עם סקרי אוכלוסייה שנעשו לאחרונה, עולה כי כיום יש 290 אלף יהודים החיים בבריטניה, מתוצאות הסקר עולה כי בחירתה של מפלגת הלייבור תגרום ל -115,000 בני אדם לשקול הגירה מהמדינה.

כזכור לפני שבוע, הרב יונתן סאקס, רבה הראשי של בריטניה לשעבר, אמר כי "מנהיג מפלגת העבודה הבריטית הלייבור נותן תמיכה בגזענים, בטרוריסטים, מפיצי שנאה שרוצים להרוג יהודים, להסיר את ישראל מהמפה", הרב סאקס, הזהיר: "לאן שהוא מוביל אחרים ילכו אחריו".

הרב הראשי לשעבר של בריטניה, לורד ג'ונתן סאקס, הנחשב למנהיג יהודי בכיר ומשפיע בממלכה המאוחדת, סימן את מנהיג מפלגת העבודה קורבין כאנטישמי מסוכן.

בביקורת קשה נגד מנהיג האופוזיציה בבריטניה, האשים הרב יונתן סאקס את קורבין, בכך שהוא נותן "תמיכה לגזענים, טרוריסטים וסוחרי שנאה, שרוצים להרוג יהודים ולהוציא את ישראל מהמפה". הרב הוסיף "זו האנטישמיות האירופית הקלאסית".

הרב אמר את הדברים, על רקע הדיווחים בבריטניה, כי קורבין נפגש בשנים האחרונות עם מנהיגי חמאס ותומכי טרור, הוא צולם כשהוא מניח זר פרחים על קברם של מתכנני הטבח במינכן בו נרצחו 11 ישראלים, הוא צולם נפגש עם אנשי חמאס שריצו עונש מאסר בישראל על חלקם בשליחת מחבלים מתאבדים, שגרמו למותם של מאות ישראלים.

קורבין מכנה את חמאס וחיזבאללה "אחים". אמר שיכיר בפלסטינים כמדינה אם יבחר לראש הממשלה, הוא התבטא בעבר ואמר כמה פעמים, שהיהודים לא נאמנים לבריטניה, הם נאמנים למדינת ישראל לפני שהם נאמנים לבריטניה עצמה.

קורבין גרמי קורבין בריטניה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד