ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הבחירות למועצת הרבנות

איזו אישיות רבנית תחליף את הגר"א יוסף?

בתום מערכת בחירות רגועות: חברי מועצת הרבנות הראשית שמרו על מקומם • השינויים ברשימה: הגר"י לוי, שנבחר ברוב של 100 קולות, ייכנס למועצת ויחליף את הגר"א יוסף, הרב שמחה וויס יחליף את הרב גליקסברג

איזו אישיות רבנית תחליף את הגר"א יוסף?
הרב אברהם יוסף צילום: פלאש 90

בתום מערכת בחירות רגועה, נבחרו היום מחדש עשרת חברי מועצת הרבנות הראשית.

הבחירות התקיימו לאורך השעות האחרונות במשרדי הרבנות הראשית שבירושלים, וחברי הגוף הבוחר באו בזה אחר זה כדי להצביע לחברי המועצת.

בתום ספירת הקולות עלה כי רוב הרבנים שמרו על מקומם, מלבד שניים: הרב אברהם יוסף, שפרש לאחרונה מהמועצת; במקומו של הרב יוסף נכנס הרב יצחק לוי, רב העיר נשר שנבחר ברוב גדול של 100 קולות.

הרב לוי יכהן לצד הרבנים הרב יעקב רוז'ה, הרב יצחק רלב"ג, הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יעקב שפירא והרב שמחה וויס - כנציגי הציבור האשכנזי.

השינוי השני - הרב שמחה וויס שנכנס במקום הרב יוסף גליקסברג.

נציגי הציבור הספרדי - הרב יצחק פרץ, הרב שמואל אליהו, הרב רצון ערוסי והרב שמעון אליטוב.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי במפלגות החרדיות סוכם על צילום מצב, כך שהרבנים הקיימים יישארו בתפקידם - מלבד הרב יוסף שעזב. וכך היה, למרות ניסיונות שונים לפגוע בדיל.

בבחירות שהתקיימו היום הצביעו 87% אחוז מחברי הגוף הבוחר המורכבים משרים, חברי כנסת, ראשי רשויות ומועצות, נציגי שרים ונציגי הרבנים הראשיים.

מיד עם קבלת התוצאות, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, בירך את חברי מועצת הרבנות הראשית שנבחרו לתפקידם. "אנו מברכים את חברי מועצת הרבנות הראשית המשמרים ופועלים למען הנושאים הדתיים שאמונים עליהם, יהי רצון שיהיה שם שמים מתאהב על ידם כפי שהיה עד היום ויקדשו שם שמים בפועלם למען כלל הציבור ולשימור נושאי הדת החשובים".

רבנות ראשית מועצת הרבנות חבר מועצת הרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד