ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תלונה הוגשה במשטרה

המפקחת תיעדה את ההברחה והותקפה • צפו

צוות של משרד הבריאות הגיע היום לבקרת פתע באטליז במבשרת ציון, על מנת לבצע בקרה על המזון • הצוות הותקף במהלך הביקורת, תלונה הוגשה במשטרה

המפקחת תיעדה את ההברחה והותקפה • צפו
צילום: השוטרים מגנים על מסתננים מול המפגינים

בתאריך ה-5.9.18, נערכה ביקורת על ידי הרופאה הווטרינרית המחוזית ומפקחי שרות המזון של לשכת הבריאות ירושלים, בשיתוף הווטרינר הרשותי של מועצה מקומית מבשרת ציון, במרכול ואיטליז "הפרה האדומה", הממוקם ברח' האורן 47 במבשרת ציון.

במהלך הביקורת נמצאו ליקויים תברואתיים באטליז ובמרכול. כמו כן נמצאו מוצרי בשר של עופות, בקר ודגים שמקורם אינו ידוע, חלקם מופשרים או שנארזו והוקפאו במקום ללא רישיון יצרן.



בשעת השמדת מוצרי הבשר, העופות, והדגים שאינם ראויים למאכל אדם, הבריחו בעל העסק ועובדיו את מרבית המזון שנפסל ואף תקפו את צוות המפקחים והרופאים הווטרינרים, לכאורה - וכל זאת תועד על ידי אחד הפקחים.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', ניתן לצפות ולהאזין ברגעי הדרמה שהתחוללו בתוך המרכול ומחוצה לו. בשלב מסוים אף חטף בעל המרכול את הסמארטפון מידיה של המפקחת מטעם משרד הבריאות, אשר תיעדה אותו מנסה להבריח את המוצרים המסוכנים למאכל אדם, הלה לא הסכים להשיב לה אותו, רק בתנאי שתצא מן העסק שלו. הוא אף התקרב אליה בצורה מאיימת וצעק לעברה מסרים מאיימים.

למקום הוזעקה משטרה ואף הוגשה תלונה כנגד החשודים. הטיפול במוצרי הבשר, העוף, והדגים, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור.

בהוראת הרופאה הווטרינרית המחוזית של משרד הבריאות הושמדו כ-52 ק"ג של בשר, עופות ודגים, מזון נוסף שאינו ראוי למאכל, שנמצא בעסק ונפסל, הוברח על ידי החשודים.

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי ביחד עם מועצה מקומית מבשרת ציון, "נמשיך וננקוט צעדי אכיפה כנגד עסק המזון".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד