ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לא מדובשך ולא מעוקצך

בצעד דרמטי • ראש הישיבה הכריז: מתנתקים מתקציבי המדינה

ראש ישיבת חדרה, זימן לביתו את צוות הישיבה והנחית בפניהם פצצה: "החלטתי להתנתק מתקציבי המדינה". הוא הסביר ונימק את החלטתו והבהיר: "לא נערכנו לכך בשום צורה, ואיני יודע איך אצלח זאת" | אחד מהנוכחים באסיפה: "זכות שזכיתי להסתופף בישיבה קדושה כזו"

בצעד דרמטי • ראש הישיבה הכריז: מתנתקים מתקציבי המדינה
האסיפה הדרמטית בבית הגר"י ארנברג

בצעד דרמטי וחסר תקדים, קרא אתמול (רביעי) ראש ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה הגר"י ארנברג, לסלון ביתו את כל צוות הישיבה, והודיע להם באופן מפתיע כי לאחר הרבה מחשבה החליט שכל המוסדות אשר תחת עמותת 'כנסת יצחק' מתנתקים מהמדינה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

מהמידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ראש הישיבה המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', פתח ואמר, "אנא שלחותייהו דקמאי קעבדינן - אין לי ספק שאם החזו"א או הרב שך היה מנהיגים את הדור היום זה ההוראה שהיו מורים לנו".

לאחר מכן הרחיב בסיבות אשר הניעו אותו להחלטה דרמטית זו: "אע"פ שבהשקפה חונכנו שאפשר לקחת תקציבים מהמדינה, כי אנחנו לוקחים את המעט מהמגיע לנו, אבל כמובן זה הותר רק כגביית תקציב, אבל מעולם לא הותר שהם ישלטו על תוכן המוסדות, ומכיון שהיום במצב הזה שמשרד החינוך משדר שהוא שולט על הציבור החרדי ועל תוכן מוסדותיו על ידי התקציבים, וזה הכלי העיקרי שאיתו הוא עושה את השינויים בכל התחומים, כאשר מי שלא ישמע לו יפסיד את התקציב, והמציאות שמוסדות התורה לא רוצים למתוח איתם את החבל שלא יפסידו את התקציב, ממילא", אמר הגאון רבי יהושע ארנברג, "זה חילול ה' ממש לתת להם את הכלי הזה, שהם יקבעו לנו בפועל עד כמה להתפשר איתם או לא".

"לכן", הבהיר הגר"י לאנשי הצוות וההנהלה כי "על אף הקושי העצום, והניסיון הלא פשוט, על אף שלא נערכנו לכך בשום צורה, ואיני יודע איך אצלח זאת, בכל אופן לקראת ראש השנה שכולנו חשים יותר כמה ה' הוא היחיד שזן ומפרנס ונותן הכל, החלטנו שהגיע הזמן לא לעשות שקר בעצמנו, אלא להתנתק ולהכריז לא מדובשך ולא מעוקצך, וממילא יותר הם לא שולטים עלינו ולא ישנו לנו כמלא נימה, לא מכירים אותם, ואין קשר איתם!!!".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי לאחר הדברים, קם הגרח"ד מינצר מראשי הישיבה ואמר, "ראש ישיבה שנטל על עצמו את העול העצום הזה מגיע עם זכות עצומה ליום הדין, קידוש ה' עצום, שאין שום חשבונות חוץ מהקב"ה!! אני שהעול לא מוטל עלי, אין לי את הזכות העצומה הזו, אבל אני מגיע עם זכות אחרת, זכות שזכיתי להסתופף בישיבה קדושה כזו".

לאחר מכן הוא הראה לרבני הישיבה את המכתב שכתב לשר החינוך נפתלי בנט, שאותו הוא מתעתד לשלוח היום (חמישי), בו הוא מרחיב את נימוקיו להחלטה גורלית זו, והגאון רבי שמואל קריגר ר"מ בישיבה, הקריא בפני הנוכחים את תוכנו של המכתב.

ישיבת כנסת יצחק חדרה הרב יהושע ארנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד