י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יום חג בעולם ההוראה

עשרים וארבעה דיינים חדשים לבתי-הדין

בדיון שנמשך מאז שעות הבוקר, דנו חברי הוועדה למינוי דיינים בעשרות שמות של רבנים שעלו ברשימה והוזכרו כראויים להיבחר לדיינים, לבסוף הוחלט להרחיב את כמות התקנים, ובעצה אחת עם שר האוצר משה כחלון הוחלט להרחיב את התקן ולמנות דיינים נוספים כבר בסבב הזה

הבחירות. צילום: פלאש90
הבחירות. צילום: פלאש90

בתום שעות ארוכות של דיונים, מונות בדקות האחרונות 24 דיינים חדשים למערך בתי-הדין בישראל.

בדיון שנמשך מאז שעות הבוקר, דנו חברי הוועדה למינוי דיינים בעשרות שמות של רבנים שעלו ברשימה והוזכרו כראויים להיבחר לדיינים, לבסוף הוחלט להרחיב את כמות התקנים, ובעצה אחת עם שר האוצר משה כחלון הוחלט להרחיב את התקן ולמנות דיינים נוספים כבר בסבב הזה.

קודם הדיון הוחלט על סיכום בין מפלגות ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, על שוויון במינויים כך שכל אחת מהן זכתה לשמונה דיינים שמונו היום.

הישג נוסף הוא לציבור החסידי, שלאחר שחברי הכנסת של אגודת ישראל פנו לרבנים הראשיים וליו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ שדרשו שוויון במינוי האשכנזים ובמינוי האחרון מונו ארבעה דיינים חסידים.

הסכמות הוועדה הגיעו לאחר עבודה מאומצת של חבר הכנסת הרב משה גפני וסגן השר הרב יעקב ליצמן.

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני מברך את הדיינים החדשים שנבחרו לתפקידם, בהודעה נאמר, "אנו שמחים על בחירתם של הדיינים החדשים, חמישה דיינים ליטאים ושלושה דיינים חסידים אשר בפעילותם החשובה ירבו בקידוש שם שמים ובהגדלת קרן התורה וההלכה".

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, מסר עם הבחירה, "בשם רבנן ותלמידהון, ציבור תומכי התנועה הקדושה, אני גאה לברך בברכת מזל טוב את עשרים וארבע הדיינים החדשים שליט״א, ובייחוד את ארבעה עשר הרבנים הגאונים מבני עדות המזרח, אשר נבחרו לכהן כבוד כדיינים בבתי הדין.

ברכות חמות לחברי הועדה מטעם ש״ס בהכוונת מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, אשר פעלו בנמרצות והביאו לבחירת שמונה דיינים מומחים, כדרישת מורנו הראשל״צ הרה״ר הגר״י יוסף, זהו יום בשורה לעולם התורה וליהדות ספרד המעטירה, כאשר תלמידי חכמים מופלגים ויראי שמיים נכנסים לדון דין אמת, לעמוד על משמר ההלכה והפסיקה, בדרכו הסלולה של מרן אביר הרועים רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל. עם ישראל קיבל היום חיזוק משמעותי ומבורך, ע״י הרמת קרן דיני התורה והמשפט העברי, שהנחילו לעולם את הצדק והמוסר ומשמשים אור לגויים".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו ציין עם הבחירה, כי "הדיינים שנבחרו הם הראויים ביותר וזו ברכה לביה"ד והישג גדול לטובת כלל לציבור. הדיינים גם יודעים ש'לא שררה הוטלה עליהם אלא עבדות' ובעז"ה המינויים ייתנו מענה ראוי, בדרכה של תורה, למצוקות כלל ישראל ולהקלת העומס הגדול הקיים בביה"ד".

שרת המשפטים איילת שקד וסגן שר הביטחון אלי בן דהן שיגרו הודעה משותפת, "רגע לפני כניסת ראש השנה, יום הדין, באופן סמלי בחרנו היום דיינים מעולים, שאנחנו בטוחים שוציאו מתחת ידם דין צדק ויחזקו את אמון הציבור בבתי הדין הרבניים. ישנם עוד מועמדים רבים מצוינים בציונות הדתית שלא נבחרו ואנו מקווים שייבחרו בסבבים הבאים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד