ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חשש כבד

איום חדש בפתח: עשרות בתי כנסת ייסגרו

תביעה קנטרנית באיטליה גורמת לחשש כבד מסגירת כל בית הכנסת בעיר מילאנו | שליח הרבי מליובאוויטש ל'בחדרי', "תקדים מסוכן, אנחנו מבקשים מכל עם ישראל שיתפלל על המצב הזה"

איום חדש  בפתח: עשרות בתי כנסת ייסגרו

בניסיון למנוע את התפשטות האיסלאם באיטליה, חוקקה ממשלת מחוז לומברדיה (צפון איטליה) לפני כעשור שורת חוקים מחמירים למבני דת, מהם לא מציאותיים, כמו יצירת 250 מקומות חנייה צמודים לכל מבנה שכזה, קריטריונים אלו נועדו למנוע בפועל את האפשרות להקמת מסגדים בתוככי הערים, ובאחרונה נאכפים ביתר שאת.

רק שאיש לא לקח בחשבון, מה תהיה המשמעות של הצעד הזה לרוב ככל בתי הכנסת במילאנו, בירת המחוז, שמעולם לא טרחו לסדר לעצמם אישורים מיוחדים למבנה דת, וביום בהיר איבדו את הלגיטימציה החוקית.

שנים רבות הרשויות העלימו עין מהבעיה, ונתנו לבתי הכנסת להמשיך לפעול, וכעת תביעת שכנים קנטרנית שהוגשה לבית משפט במילאנו כנגד בית כנסת חב"ד 'בית התלמוד',  מצד כאלו שעיניהם צרה בנוכחותו בניסיון לנצל את החוקים החדשים, במטרה לפגוע בבית הכנסת, עלולה להביא לסגירתו של אחד ממוסדות היהודים המרכזיים בעיר, תביעה זו יכולה להפוך לשרשרת של תביעות שיעמידו בסכנת סגירה כמעט את כל בתי הכנסת במילאנו.

כאמור תביעה זו נתלית בחוקים הנוקשים, שרק באחרונה החלו להיאכף בצורה אקטיבית במדינה.

בתי הכנסת הוותיקים שנבנו לפני הרבה שנים לא בבעיה, כי הם נבנו לפני שהחוק עבר, והוגדרו כמבני דת, בתי הכנסת שנבנו בעשורים האחרונים לא הוגדרו כמבני דת, כי אף אחד לא חשב שיהיה איתם בעיה, בתי הכנסת שנבנו לאחרונה ממש בבעיה.

הרב משה שייקביץ, שליח חב"ד, אומר ל'בחדרי חרדים', "זו לא שאלה של מי ינצח במשפט, אלא עצם קיומו, הסיפור זה יכול להיות תקדים מסוכן, אנחנו מבקשים מכל עם ישראל שיתפלל על המצב הזה, ואחרי החגים נכנס לעובי הקורה לראות מה עושים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד