י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נחל מפלה

השר לשעבר הגיש עתירה נגד הכפרות - לשם שינוי, בג"צ דחה

השר לשעבר ממפלגת 'שינוי', הגיש עתירה לבג"צ, נגד המנהג הוותיק - כפרות בתרנגול, וקרא למשטרה ולמשרד החקלאות, לחקור ולהעמיד לדין את מבצעי המנהג המסורתי הקדום. אולם, זו נדחתה הבוקר על ידי בג"צ | בעבר טען כי יש לבטלו, כמו שדין "בן סורר ומורה" אינו נוהג כיום

השר לשעבר הגיש עתירה נגד הכפרות - לשם שינוי, בג"צ דחה
שוקי לרר

בג"ץ דחה על הסף, עתירה שהגיש בשבוע שעבר, נגד קיום מנהג הכפרות המסורתי באמצעות תרנגולים ותרנגולות.

מי שהגיש את העתירה, הוא השר לשעבר ממפלגת 'שינוי', אברהם פורז, אשר ביקש מבג"ץ להורות לשר החקלאות אורי אריאל ולמשטרת ישראל, לפעול נגד מבצעי המנהג על ידי חקירה והעמדה לדין.

בין הנימוקים לדחיית עתירתו, משום שהוגשה ארבעה ימי עבודה בלבד לפני יום כיפור.

בעבר טען מגיש העתירה, כי על אף שמדובר במנהג מסורתי, יש לבטלו והסביר, כמו ש"בן סורר ומורה" לא תקף היום, כך גם לגבי מנהג הכפרות, "מדובר בפעילות פרימיטיבית, וזהו מנהג ברברי ואכזרי".

יצוין, כי בשנים האחרונות קמו לא מעט ארגוני זכויות בעלי חיים והתקוממו נגד המנהג המסורתי המקוים בכל קצוות תבל רבות בשנים, חלקם אף הגיעו אל מוקדי המכירה בערים החרדיות והתעמתו עם המוכרים והקונים, בחלק מהמקרים אף נחטפו תרנגולים על ידי אותם פעילים הומניים כביכול.

זאת לצד קמפיין מטעם משרד החקלאות שבראשות השר הדתי אורי אריאל, המתפרסם באמצעי המדיה, הקורא לציבור שלא לקיים את מנהג הכפרות בעופות ולהחליפו בכסף.

בשנה הראשונה לפרסום הקמפיין, נרשמה התקוממות נגד המשרד, בשל העלאת הקמפיין הנוגד את ההלכה והמנהג, אך הוא נמשך מזה כארבע שנים.

מנהג כפרות עתירה לבגץ אברהם פורז שינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד