י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יאסיביץ לא רצויה

זעם: הנואמת קראה בעבר לרצוח חברי כנסת

במסגרת כנס שתקיים מפלגת הלייבור הבריטית, צפויה לנאום פעילה אנטישמית שקראה בעבר לרצוח ח"כים: "אני לא מבינה למה פעילים לא יכולים לעשות ככה גם לחברי הכנסת?"

זעם: הנואמת קראה בעבר לרצוח חברי כנסת
הופעה. אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

מועמדת לנאום בכנס של מפלגת הלייבור הבריטית, קראה בעבר לרצוח חברי כנסת.

פעילה אנטישמית, אווה יאסיביץ, שכניסתה לשטחים נאסרה בשנת 2004, אמורה לנאום בכנס של מפלגת הלייבור בבריטניה שיתקיים החודש.

על פי הדיווח בטיימס, אווה יאסיביץ בת 40, פעילה אנטי-ישראלית בריטית-פולנית, אמורה לנאום על עתיד האיגודים המקצועיים בפסטיבל שאורגן לצד הכנס השנתי של מפלגת העבודה הבריטית.

עוד מדווח ב'טיימס', כי ב-2002 כשהיא התגוררה ועבדה בג'נין שבגדה המערבית בעיצומה של האינתיפאדה השנייה, היא הציעה כי ארגוני הטרור צריכים לתקוף את חברי הכנסת הישראלים במקום אזרחים.

היא כתבה כי "בן המשפחה שאיתו היא מתגוררת, פתח באש על כמה אזרחים ישראלים בשוק באיזה מקום לפני כמה חודשים, אני לא מבינה למה פעילים לא יכולים לעשות ככה גם לחברי הכנסת?".

לאחר שהדברים פורסמו, אווה הבינה שהיא הגזימה, ובניסיון לרכך את הסירוב של ישראל לאפשר לה כניסה לארץ, היא טענה שהיא שלחה את הדברים לאימייל פרטי, ומשם זה פורסם, והיא מתנצלת על הדברים שכתבה.

כך או כך, הגברת ידועה בדעותיה האנטישמיות, יש לה היסטוריה ארוכה של פעילות אנטי-ישראלית וגורשה מישראל ב-2004, לאחר שהיתה בקשר עם ארגוני טרור שונים בגדה.

הפרסומים לפיהם היא אמורה לנאום בכנס הקרוב, עוררו זעם בקרב פעילים יהודים בבריטניה, לאחר שהתגלה כי בשנת 2010, היא השחיתה קיר בגטו ורשה וריססה אותה בגרפיטי "תשוחרר עזה ופלסטין".

הדברים מגיעים על רקע הדיווחים בבריטניה, כי יו"ר מפלגת 'העבודה' הבריטית, ג'רמי קורבין, נפגש בשנים האחרונות עם מנהיגי חמאס ותומכי טרור, הוא צולם כשהוא מניח זר פרחים על קברם של מתכנני הטבח במינכן בו נרצחו 11 ישראלים, הוא צולם נפגש עם אנשי חמאס שריצו עונש מאסר בישראל, בגין חלקם בשליחת מחבלים מתאבדים, שגרמו למותם של מאות ישראלים.

קורבין מכנה את חמאס וחיזבאללה "אחים". אמר שיכיר בפלסטינים כמדינה אם יבחר לראש הממשלה, הוא התבטא בעבר ואמר כמה פעמים, שהיהודים לא נאמנים לבריטניה, הם נאמנים למדינת ישראל לפני שהם נאמנים לבריטניה עצמה.

מפלגת הלייבור אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד