י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נסיבות חמורות"

הגיוני? גזר הדין למחבל שניסה לרצוח בי-ם

בית משפט המחוזי גזר את דינו של המחבל איימן כורד, שהורשע בשתי עבירות של ניסיון רצח, במהלך פיגוע שביצע בשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים | הסיפור המלא

הגיוני? גזר הדין למחבל שניסה לרצוח בי-ם
פיגוע דקירה בשער הפרחים צילום: מדברים תקשורת

35 שנות מאסר נגזרו על המחבל איימן כורד, שדקר שני שוטרים בפיגוע בשער הפרחים במזרח ירושלים לפני כשנתיים, השוטרת ציפי יעקוביאן נפצעה קשה ונותרה משותקת מצווארה ומטה, שוטר נוסף נפצע קל.

בית משפט המחוזי גזר את דינו של המחבל איימן כורד, שהורשע בשתי עבירות של ניסיון רצח, במסגרת פיגוע שביצע בשער הפרחים, בעיר העתיקה בירושלים, בט"ז אלול תשע"ו.

המחבל התנפל מאחור על שוטרת (40) ושוטר (49), שהיו בדרכם לתחנת המשטרה. השוטרת נפצעה אנושות כתוצאה מדקירה בצוואר ובעמוד השדרה, ונגרמה לה נכות קשה, של שיתוק מהצוואר ומטה. השוטר נפצע קל בצווארו כתוצאה מהתקיפה.

את הפיגוע ביצע המחבל בין השאר, לאחר שבן דודו ביצע פיגוע של דקירת חייל ונורה למוות. בצוואתו הביע משאלה "למות מות קדושים" וכן "להיקבר בבית הקברות של השהידים". לאחר שהאזין בטלפון לפסוקי קוראן, נסע מביתו בכפר עקב לשער שכם בירושלים. כאשר הבחין בשוטר ושוטרת, עקב אחריהם, התנפל על השניים ודקר אותם. לאחר שלהב הסכין נשברה, היא נותרה בעמוד השדרה של השוטרת.

בשלב זה, השוטר הפצוע ביצי ירי לעבר המחבל, פצע אותו וזה פונה לבית החולים במצב קשה. המחבל נפגע באיברים פנימיים ובעמוד השדרה והוא נותר משותק בגפיו התחתונות. בחקירתו הודה ומאז הוא במעצר. הפרקליטות ביקשה לגזור על המחבל עונש של 36-38 שנות מאסר. פרקליטו טען כי "בידי שמים נענש בגופו על מעשיו הרעים, הוא נכה היושב על כסא גלגלים וככל הנראה ישב עליו כל חייו" ומעשה הדקירה הוא "כשל במחשבותיו".

בית המשפט התייחס לנכותו של המחבל וקבע, כי "הנאשם הביא על עצמו פגיעה זו", כך שהדבר קיבל משקל נמוך מגזירת הדין שהוא "חמור ויוצא דופן, אך הוא מתחייב לנוכח הנסיבות החמורות ויוצאות הדופן של המעשים ותוצאותיהם הקשות".

בסופו של דיון החליט הרכב השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן-פלדמן ואלי אברבנאל גזרו על המחבל 35 שנות מאסר בפועל, שנתיים וחצי מאסר על תנאי, פיצוי של 328,000 ש"ח, מהם 258,000 לשוטרת ו-70,000 לשוטר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד