ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החלטה תמוהה

בית המשפט קבע: מסוכן להסגיר פלסטיני

בית משפט לערעורים בשוודיה הפך החלטה על גירוש פלסטיני לשטחי הרשות, וקבע כי הוא לא יגורש, מאחר ועל פי טענת עורכי דינו "מסוכן לו להגיע לשטחי הרשות" | כל הפרטים

בית המשפט קבע: מסוכן להסגיר פלסטיני
טוויטר צילום: באדיבות המצלם

בית משפט לערעורים בשוודיה הפך החלטה על גירוש פלסטיני לשטחי הרשות, וקבע כי הוא לא יגורש, מאחר ועל פי טענת עורכי דינו "מסוכן לו להגיע לשטחי הרשות, כי הוא זרק בקבוק תבערה על בית כנסת, ובוודאי ישראל תרצה לעשות לו משהו, וזכויות האדם שלו יפגעו". כך קבע בית המשפט, הפלסטיני היה חלק מכנופיה שזרקה בקבוקי תבערה על בית כנסת בזמן שצעירים היו בתוך בית הכנסת. כך דווח באתר svt השוודי.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית משפט בשוודיה, הרשיע בחודש יוני האחרון, שלושה מוסלמים שיידו בקבוקי תבערה על בית כנסת בעיר גוטבורג.

שלושת החשודים הואשמו בניסיון להצתת בית הכנסת היהודי בגוטבורג, העיר השניה בגודלה בשוודיה, בסוף השנה שעברה, נסיון שגרם נזק קל למבנה.

שניים מהם קיבלו שנתיים בכלא, והשלישי נידון ל-15 חודשים. בית המשפט המחוזי בגוטבורג פרסם היום כי מדובר בשני פלסטינים ובפליט סורי.

אחד מהפלסטינים, בן 22, שבקשתו למקלט מדיני נדחתה בעקבות השתתפותו בתקיפה, היה אמור להיות מגורש לאחר שיסיים לרצות את עונשו. שני האחרים בני 19 ו -24, שלהם יש היתרי שהייה לא יגורשו לאחר סיום מאסרם.

השלושה הואשמו כי השתתפו בקבוצת רעולי פנים שזרקו חפצים בוערים על בית הכנסת, מיד לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל.

כזכור, בשנה שעברה, במוצאי שבת בסביבות השעה 22:00, הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה, הבקבוקים התלקחו אך כובו על ידי באי המקום.

על פי הדיווחים שהגיעו משוודיה מיד לאחר התקרית, יהודיה שהתראיינה לאתר חדשות מקומי, סיפרה כי: "קבוצה של נערים יהודיים נמצאים בבית כנסת עקב אירוע מסוים. קיבלתי הודעה מהבת שלי, שכתבה לי, 'אמא אני מפחדת יש 20 רעולי פנים שזורקים חפצים בוערים'". כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר הפורעים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד