י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי הסערה

המועמדים למפכ"לות - שומרי תורה ומצוות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הודיע לפני זמן קצר (חמישי) בהודעה לתקשורת כי הגיש לוועדת גולדברג שלושה מועמדים להחליף את רנ"צ רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה | כל המועמדים חובשי כיפה ושומרים תורה ומצוות | הסיפור המלא

המועמדים למפכ"לות - שומרי תורה ומצוות
מפכ"ל המשטרה אלשיך, מפקד מחוז ת"א דוד ביתן ומפקד מרחב דן מומי בוריה צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הודיע לפני זמן קצר (חמישי) בהודעה לתקשורת, כי הגיש לוועדת גולדברג שלושה מועמדים להחליף את רנ"צ רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה.

המועמדים שהציג הם, מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביטן ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים, ניצב בדימוס משה ציקו אדרי.

מוקדם יותר היום, נפגש ארדן עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל.

השר ארדן התייחס להדלפת בדיקות הפוליגרף שפורסמו על חלק מהמועמדים, ובהם המועמד המוביל ניצב יורם הלוי, ואמר כי מדובר בדבר חמור מאוד. באשר לקשריו הפוליטיים לכאורה עם ראש הממשלה נתניהו, אמר "מעבר לרכילויות לא קיבלתי שום מידע כזה".

ארדן אמר כי "על אף שכאשר החלטתי למנות מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה היו לכך מתנגדים רבים, אינני מצטער על החלטתי ואינני מתחרט על מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה". יחד עם זאת הוסיף כי "היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות והבדלי גישות בסוגיות שונות", אבל "נמנעתי כמיטב יכולתי מלתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו".

לאור לקחי העבר עם גל הירש, החליט ארדן לקיים הפעם שני תהליכים מקבילים, "בכוונתי להגיש לוועדת גולדברג הבוחנת את "טוהר המידות" של המועמדים, שלושה מועמדים מתוך שורות המשטרה, ובמקביל אקיים עם המועמדים סבב ראיונות מעמיק ובו אבקש מהם להציג בפניי את תכניתם ליישום מדיניותי כפי שהצגתי בפניכם".

באשר למירוץ שנפתח היום, ארדן אמר כי המועמדים ניצב יורם הלוי, ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, הינם "מועמדים איכותיים וראויים שצמחו בשורות המשטרה ואני בטוח שכל אחד מהם מסוגל להמשיך ולהצעיד אותה קדימה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד