י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחירות גורליות

צפו: הדמוקרטים מנסים להדיח את הנציג החרדי

ביממה האחרונה מתקיימת מערכת בחירות שתשפיע על היהודים החרדים בארה"ב | הדמוקרטים מנסים לגרום להדחתו של הסנטור החרדי שמחה פלדר | כל הפרטים

שמחה פלדר. צילום: באדיבות המצלם
שמחה פלדר. צילום: באדיבות המצלם

ביממה האחרונה מתקיימת מערכת בחירות שתשפיע על היהודים החרדים בארה"ב, הבחירות הכי חשובות זה על מושב בסנאט של מדינת ניו יורק, שם מתמודד שמחה פלדר, סנטור אהוב ואהוד על החרדים, פלדר אמנם מתמודד על תקן דמוקרטי, אך מצביע באופן קבוע עם הרפובליקנים, כי הם יותר שמרנים, וזה מתאים לאורח החיים החרדי, הדמוקרטים רוצים להדיחו, מאחר והוא משמש לשון מאזניים בכל הצבעה.

כזכור לפני חג הפסח האחרון, פלדר לא הסכים להצביע בעד העברת התקציב של מדינת ניו יורק, עד שהוא ווידא כי התקציב לישיבות לא יותנה בלימודי ליב"ה, כזכור עד הרגע האחרון בערב פסח, הוא היה בסנאט כדי לוודא שלא פוגעים בישיבות, כשהאדמו"ר המהר"א מסאטמר נמצא בקשר רציף עם פלדר ומכוון אותו, ואכן פלדר עזב את הסנאט רק כשהיה בטוח שהכל עבר לשביעות רצון האדמו"ר.

פלדר הוא נציג של אזור גדול וחשוב שבו מתגוררים חרדים רבים, ביניהם פלאטבוש ובורו פארק, ואם הוא יפסיד זה יפגע קשות בתקציבים שונים ובסיוע לציבור החרדי.


הסנאטור שמחה פלדר. באדיבות המצלם

ויש את הבחירות לתובע של מדינת ניו יורק, הגברת לטישה ג'יימס, היא המעומדת של החרדים, היא ידועה ביחס ההוגן שלה לחברה החרדית, ואכן החרדים עושים הכל כדי שהיא תבחר.

מתמודדת נוספת, מועמדת סוציאליסטית דמוקרטית לסנאט של ניו יורק, שנתפסה משקרת לגבי הביוגרפיה שלה, כשסיפרה על היותה עם שורשים יהודיים.

ג'וליה סלזאר, דמוקרטית בת 27, מתמודדת על תפקיד סנטורית ברובע ה-18 של ברוקלין נגד מרטין דילן, המכהן מטעם הדמוקרטים והסוציאליסטים של אמריקה, קיבלה תמיכה ממנהיגת הנשים, לינדה סרסור, ממוצא פלסטיני, האוהדת את ארגון חמאס.

המועמדת סיפרה בעבר כי היא מהגרת מקולומביה וציינה כי משפחתה היגרה לארה"ב כשהיתה צעירה. אביה היה יהודי, אך למשפחה לא היה כל קשר עם הקהילה היהודית באמריקה לאחר שהגיעו לארה"ב. אך תחקיר שנערך ושפורסם ברשת 'פוקס' ניוז, גילה שהיא שיקרה.

בנוסף, היום נערך הצבעה על תפקיד ראש עיריית ניו יורק, החרדים מרוצים ותומכים במושל ניו-יורק אנדרו קומו, ראש העיר הנוכחי הוכיח כי הוא דואג לצרכי הציבור החרדי, מולו מתמודדת הגברת, סינתיה ניקסון, והחרדים עושים הכל כדי שקומו יבחר.

בנוסף, מתקיימות בחירות מקומיות במחוזות שונים. בכל מקום בהם מתגוררים חרדים רבים, קוראים לאנשים לצאת ולהצביע. בשכונת קראון הייטס, שבה מתגוררים חסידי חב"ד, מסתובב רכב עם רמקולים הפעיל החברתי והעסקן ר' יעקב ברמן ומבקש מהתושבים להצביע למועמד המועדף עליהם, ג'סי המילטון, מועמד שתקף בכל מקום אפשרי את הסכם הגרעין שחתם אובמה עם איראן, והוא קומם עליו את עמיתיו הדמוקרטים.

תוצאות הבחירות יפורסמו לפנות בוקר שעון ישראל, והיהדות החרדית מקווה כי המועמדים בהם החרדים תומכים ינצחו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד