ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המשבר הקואליציוני הבא בפתח?

'ישראל ביתנו' דורשת לזמן את השר דרעי לשימוע: "חיה ותן לחיות"

ב'ישראל ביתנו' זועמים על שר הפנים דרעי, על כך שהוא ממשיך לממש את חוק המרכולים ולאסור על ערים שונות בישראל לפתוח את מרכוליהם בשבתות וחגי ישראל. המפלגה דורשת לזמנו לשימוע בוועדת הפנים בטענה שהוא מנצל את "סמכותו לרעה כדי לכפות את תפיסת עולמו"

'ישראל ביתנו' דורשת לזמן את השר דרעי לשימוע: "חיה ותן לחיות"
דרעי וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערת חוק המרוכלים מסרבת לרדת מהכותרות: לאחר ששר הפנים אריה דרעי, ממשיך לממש את חוק המרכולים, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', ולאחר שהודיע בסוף השבוע לעיריית אילת, כי הוא מסרב לקבל את בקשתם לפתוח מרכולים בשבת - ב'ישראל ביתנו' מבקשים לזמנו לדיון מיוחד בוועדת הפנים.

חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה הבוקר (ראשון) ליו"ר וועדת הפנים יואב קיש מ'הליכוד', במכתב, בו הוא דורש כינוס דחוף של ועדת הפנים של הכנסת וזימונו של שר הפנים דרעי לדיון בוועדה "בעקבות החלטתו לשבירת הסטטוס קוו באילת".

"שמירה על הסטטוס קוו ועל מרקם החיים החופשי במדינת ישראל הם אבני יסוד חשובים במדינה ובהסכמים הקואליציוניים. שמירה על מסורת ישראל לצד חיי תרבות ומסחר הם התמהיל הנכון לכל מגוון האוכלוסיות, תוך הבנה ש'חייה ותן לחיות' זו הדרך הנכונה", כותב פורר.

"סגירת עסקים הפתוחים שנים רבות בעיר אילת, בירת התיירות של ישראל, תהווה מכה קשה לעיר שרבים מתושביה מתפרנסים מתיירות" מוסיף פורר ואומר, "החלטת שר הפנים לפגוע בעיר אילת, בתושביה ובתיירים המגיעים אליה היא שערורייתית, תוך ניצול סמכותו לרעה כדי לכפות את תפיסת עולמו על ציבור שהחליט באופן דמוקרטי לפעול באופן שונה".

לדברי פורר, "תוצאותיה של אכיפה כנגד עסקים הפועלים בשבת וסגירתם תוביל לבריחת תיירים ולנזק כלכלי מצטבר שאת נזקיו נתקשה לתקן. על ועדת הפנים להתכנס באופן דחוף כדי לעצור את התערבותו של שר הפנים בחיי התושבים ובבחירתם".

כזכור, בחודשים האחרונים הודיע שר הפנים באמצעות מנכ"ל משרדו למספר ראשי ערים שביקשו לפתוח מרכולים בשבת, כי הוא מסרב לאשר זאת, בעקבות חוק המרכולים שעבר בשנה שעברה בכנסת, בהם, הערים ראשון לציון, מודיעין והרצליה.

בסוף השבוע הודיע מנכ"ל משרד הפנים גם לעיריית אילת, כי בקשתם נדחתה וזאת למרות דרישתם של גורמים בליכוד, שביקשו להחריג את העיר אילת במהלך גיבוש החוק במושב החורף אשתקד.

אריה דרעי ישראל ביתנו חוק המרכולים שימוע ועדת הפנים עודד פורר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד