י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טענו לאפליה

עשרות מחבלים בדרך הביתה? ליברמן הודף

מחבל שרצח נערה עתר לבג"צ בטענה לאפליה כנגד מי שנדון בבתי הדין באזור יו"ש כיוון שאינם יכולים לבקש את קציבת עונשם | בתגובה חשף צה"ל כי הוא בתהליכי הקמת ועדת שחרורים שתוכל לקצוב את עונשם של עשרות אסירי עולם | ליברמן מצהיר כי זה לא יקרה במשמרתו

עשרות מחבלים בדרך הביתה? ליברמן הודף
משה שי, פלאש 90

האם מחבלים שנדונו למאסרי עולם יוכלו לבקש את קציבת עונשם ולהשתחרר? הבוקר פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי צה"ל מקים ועדה לקציבת עונש המיועדת לאסירים שנשפטו בבתי דין צבאיים ביהודה ושומרון ונגזרו עליהם תקופות מאסר ממושכות ומאסרי עולם, כך שיוכלו לבקש את שחרורם.

עד כה רק מחבלים שנדונו למאסרי עולם בבתי דין אזרחיים בישראל יכלו לבקש את קציבת העונש ומשמעותו של המהלך היא שעוד עשרות מחבלים העונים על הקריטריונים הללו יוכלו לבקש את שחרורם וקציבת עונשם.

המהלך נחשף לראשונה בעתירה שהגיש רוצח הנערה זיווה גולדובסקי, שטען כי הוא מופלה לעומת מחבלים שנשפטו בישראל כיוון שהוא יושב 30 שנה בכלא וכעת, לאחר שעבר שיקום והוא מעוניין להשתחרר, הוא אינו יכול לעשות זאת בשל העובדה שנשפט בבית משפט צבאי ביהודה ושומרון.

העותר טען כי: "תנאי מאסרם של אסירים מאזור יהודה ושומרון, המרצים עונשים בבתי כלא בישראל, צריכים להיות שווים לתנאי מאסרם של תושבי ישראל, בעוד שבכל הנוגע לקציבת עונשיהם של אסירים שנשפטו באזור יהודה ושומרון אין דבר כך. מצב זה אינו עומד בכללי התקינות המנהליים, נוגד את כבוד האדם ומוביל לאפלייה פסולה".

בתגובה השיבו אלוף פיקוד מרכז והיועץ המשפטי לאזור יהודה ושומרון וחשפו את דבר הקמתה של ועדת השחרורים המדוברת: "נערכה עבודת מטה לבחינת הסוגייה. בעקבות אותה עבודת מטה הוחלט להקים ועדה ממליצה לקציבת עונשי מאסר עולם באזור".

דובר צה"ל הגיב גם הוא על ההחלטה ואמר כי: "לאחרונה נחתם צו על פיו בקשות לקציבת עונש המוגשות למפקד פיקוד המרכז על ידי אסירים שנידונו למאסר עולם בבית משפט צבאי ייבחנו על ידי וועדה ממליצה בראשות שופט צבאי טרם הבאתן להחלטת מפקד הפיקוד. הרכב הוועדה וסדרי פעילותה הינם בדומה לוועדה הפועלת מכח חוק שחרור על תנאי ביחס לאסירים שנידודנו למאסר עולם על ידי בית משפט אזרחי (לרבות מחבלים שנשפטו בישראל) בהתאמות הרלוונטיות לאזור יהודה ושומרון. הוועדה הוקמה בין היתר על רקע הערות שנשמעו במהלך דיון בעתירה לבג"ץ בנושא. בפסק דינו שניתן בימים האחרונים התייחס בית המשפט העליון לצורך להקים ועדה ממליצה בעניין מהרה".

שופטי בג"צ שדנו בעתירה בירכו על הקמת הוועדה ואמרו כי ראוי להקימה במהרה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לפרסום בחשבון הטוויטר שלו והצהיר: "כל עוד אני שר הביטחון, אף מחבל לא יזכה לקיצור עונש, אפילו של שעה אחת".

מחבלים קיצור עונש מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד