י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

במרכז הרפואי 'הדסה' מרגישים את היולדת החרדית ואת כל מה שחשוב לה

רב המרכז הרפואי הרב משה קליין: "בימות החול ובשבתות יכולה כל אישה שומרת מצוות להיות שקטה ורגועה שהכל נעשה על פי כל ההקפדות ההלכתיות הנהוגות כפסיקתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א וזצוק"ל"

במרכז הרפואי 'הדסה' מרגישים את היולדת החרדית ואת כל מה שחשוב לה
צילום: פיקסביי

הדבר המאפיין את המערך המיילדותי בהמרכז הרפואי 'הדסה' על כל שלוחותיו- נשים, חדרי לידה, יולדות והמחלקה להריון וסיכון, הוא שילוב של מקצועיות גבוהה עם דגש רב המושם על היחס החם והאישי. "עבורנו, כל אישה היא עולם ומלואו", אומר מנהל אגף נשים ויולדות בהמרכז הרפואי 'הדסה' פרופ' שמחה יגל, "אנו עושים כל מאמץ למלא את רצונה ולאפשר לה תכנית לידה המועדפת עליה, כל עוד הדבר אינו מנוגד לשיקול הדעת המקצועי. לרשות היולדת עומדים מיטב האמצעים הקיימים כיום, כולל רופא הזמין כל שעות היממה, ובאפשרותה לבחור בכל סוג של טיפול בליווי מקצועי של הצוות לשביעות רצונה, תוך שמירה על בריאותה ובריאות התינוק כמובן". מעבר להיבט המקצועי ולאיכות הרפואית, בחדרי הלידה של 'הדסה' מחכה לאישה צוות מיילדות מסור המעניק יחס אישי, חם אדיר ולבבי לכל יולדת. המיילדות רואות בעבודתן שליחות.

'הדסה' ביצעה מהפכת שירות- אישה שיולדת בהדסה ועברה קורס הכנה בבית החולים מקבלת החזר על מלוא דמי ההשתתפות בקורס. ב'הדסה הר הצופים' החליטו לבוא לקראת נשים המעדיפות לעבור קורס הכנה סמוך לביתן והוחלט על מתן החזרים של עד 500 שקלים עבור השתתפות בקורס באחד המקומות שהדסה מכירה בהם, ולקבל החזר כספי תמורת קבלה.

לטובת שדרוג החוויה הכוללת לה זוכים היולדת ובני משפחה, כאשר הם מגעים ללידה ב'הר הצופים' יכולה כל יולדת המתגוררת בירושלים או באזורים הסמוכים לירושלים, להזמין מונית מביתה אל בית החולים, ותמורת קבלה, היא תקבל החזר כספי של דמי הנסיעה. מי שבוחרים להגיע עם הרכב, יהיו פטורים מדמי החנייה במהלך ימי אשפוזה של היולדת מהלידה ועד לשחרורה. בנוסף, קיים מערך הסעות קהילתי באמצעות ארגון 'יד אברהם' אל 'הדסה עין כרם'.

ההשקעה בצד הקולינרי רבה. הארוחות המוגשות ליולדות כשרות למהדרין בכשרות בד"ץ מהדורת, ברמה של ארוחות גורמה. הארוחות מוגשות בטוב טעם ובשפע רב ובכל ארוחת בוקר וצהריים מגיעה אישה שדורגת ל'יולדת היקרות שלה', כפי שהיא מכנה את הנשים, ומכינה להן הפתעות טעימות. אם היולדות לא מגיעה לחדר אוכל, תגיע אחות מהצוות לחדרה כדי לברר אם היא תחפוץ לקבל את הארוחה למיטה.

מעבר לכך, כל יולדת זוכה בלילה שלישי חינם וכל יולדת בוחרת באיזה מלון לנפוש. מגוון האפשרות הגדול לבחירתה, מלון ביכורים או במלון הדסה- בייבי או בטלזסטון או מוזמנת להישאר במחלקה, בהתאם לתפוסה.

רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, בשבת יכולה כל אישה שומרת מצוות להיות שקטה ורגועה שהכל נעשה על פי כל ההקפדות. בכל המחלקות ישנן מקלדות תומכות שבת. מדובר במקלדות הפועלות בשיטת המגע הקיבולי. המערכת נבנתה לפי שיטת הגרש"ז אויערבך זצ"ל. בנוסף, הצוות מונחה להשתמש בעטי שבת, אותם מנפיקה הדסה בכמות מסחרית. חימום האוכל בשבת נעשה על ידי נכרים, שגם מובילים אותו במעלית ומשתמשים בשקעי גרמא. כמו כן, יש לציין, כי המרכזים הרפואיים של הדסה מוקפים בשלושה עירובין, מועצה דתית, 'העדה החרדית, וועד העירובין של הרב מושקוביץ. שירות נוסף קיים בהדסה- מענה הלכתי אישי על ידי רב המרכז הרפואי בטלפון הישיר והאישי. 

לסקר המיתוסים בלידה שכולם מדברים עליו לחצו כאן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד