י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מִי בַּחֶרֶב > הלב נקרע

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בגוש עציון: אב לארבעה

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, הוא אורי פולד הי"ד, אב לארבעה תושב אפרת | היה פעיל ימין מוכר שלחם למען קדושת השבת והצביון היהודי בארץ הקודש | הפוליטיקאים מגיבים: "אחד מלוחמי ההסברה הגדולים ביותר של מדינת ישראל בתקשורת הזרה"

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בגוש עציון: אב לארבעה
הנרצח ארי הולד הי"ד על רקע זירת הפיגוע צילום: גרשון אליסון, פלאש 90

הנרצח בפיגוע הדקירה: אורי פולד הי"ד כבן 40, אב לארבעה תושב אפרת.

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הדקירה בשעות הבוקר המאוחרות (ראשון) בכניסה לקניון הרים בצומת גוש עציון, הוא אורי פולד הי"ד, אב לארבעה. ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אמר כי אורי הי"ד היה חבר כיתת הכוננות ואיש טוב שהותקף ע"י מחבל ונפטר מפצעיו בבית החולים. צוותים מקצועיים של המועצה מלווים את בני המשפחה.

ד"ר אלון שוורץ, כירורג ביחידת הטראומה של בית החולים שערי צדק, אמר כי "מספר דקות לפני השעה 12:00 הגיע גבר בשנות ה-40 לחייו עם דקירה אחת בבית החזה, בצד ימין באיזור הגב. הוא הגיע ללא סימני חיים, ביצענו בו פעולות החייאה דחופות, כולל ניתוח דחוף. ההחייאה נמשכה כ-50 דקות אך לצערנו הוא ספג פגיעה שלא התאוששה ונאלצנו לקבוע את מותו".

מכריו סיפרו ל'בחדרי חרדים' בדמע, כי הנרצח הי"ד היה שומר תורה ומצוות בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, מקפיד על קלה כבחמורה ולחם רבות למען הצביון היהודי במדינה.

כך למשל, בציוץ בטוויטר לפני כשלושה שבועות, הוא עקץ את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, שתקף את נתניהו על "כניעתו המבישה לחרדים" בנושא חילול השבת בבניית "גשר יהודית" באיילון. "מה קרה יאיר? כמה אתה נלחם לחילול שבת? לא ידעתי ששבת שייכת רק לחרדים. חבל שאתה מנתק את עצמך" כתב פולד והוסיף: "אתה מתבייש להיות יהודי? במי אתה נלחם? רק בעצמך. למה יש פחות תנועה בשבת? כנראה שיש עוד אנשים ששומרי שבת. מי צריך אובים שיכריחו אותנו לא לשמור שבת,.... אתה מתנדב ונלחם למען חילול".

ימים לפני שנרצח, צייץ אורי פולד הי"ד בחשבון הטוויטר, את הציוץ האחרון, וידאו של אמירת סליחות בכותל המערבי, בלילה שבין רביעי לחמישי, קבלת עול מלכות שמים...

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הגיב לפיגוע ואמר: "עם ישראל כולו כואב את הרצח המזעזע של ארי פולד הבוקר בגוש עציון. ארי גילה גבורה אדירה, רדף אחרי המחבל הנתעב אך לצערנו כוחו לא עמד לו. אני מחבק את בני המשפחה, תכלה שנה וקללותיה."

"ליבי עם גוש עציון. תנחומיי למשפחתו של הנרצח. נמשיך להילחם בטרור ביד ברזל", כתב שר הביטחון אביגדור ליברמן בתגובה לרצח המחריד.

שר החינוך נפתלי בנט כתב: "ארי פולד גיבור ישראל. במותו הציל חיים. ארי פולד ז"ל שנרצח היום בפיגוע הדקירה בגוש עציון לא עצר עד שנטרל את המחבל. עם דקירה בגב הוא רץ, שלף אקדח וירה לפני שהתמוטט, העיקר שהמחבל לא ימשיך לפגוע באחרים. עם ישראל מצדיע למשפחת פולד ומחבק אותה. יהי זכרו ברוך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיגוע בחשבון הטוויטר שלו: "ארי פולד הי"ד היה חבר ותותח על בפני עצמו, אחד מלוחמי ההסברה הגדולים ביותר של מדינת ישראל בתקשורת הזרה. והוא גם אח של איתן השותף התותח שלי לעשיה בכנסת. מעבר לכעס ולתסכול הכללי עצוב לי מאוד גם ברמה האישית. "הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו".

פיגוע דקירה גוש עציון נרצח ארי פולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד