י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

ליצמן איים ושלף את עיתון 'המודיע' מהבוקר

סערת חילול השבת בעיר בני ברק מגיעה לפתחם של ראש הממשלה ושר התחבורה • הבוקר, שלף ליצמן בפני נתניהו את הפרסום בעיתון 'המודיע' על ההפגנה ההמונית הצפויה ושוחח עם שר התחבורה שהתחייב לפעול במיידי • "עובדים סינים" • כל הפרטים בפרסום ראשון

ליצמן איים ושלף את עיתון 'המודיע' מהבוקר
אביר סולטן, פלאש 90

פרסום ראשון: סערת חילול השבת מגיעה לשולחנם של ראשי מפלגות הקואליציה לאחר שראש שהממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא לוקח את הנושא לטיפולו ויפעל מול השר הממונה למנוע את המשך העבודות בשבת, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי התחייבותו של נתניהו הגיעה לאחר שסגן השר יעקב ליצמן העלה את הנושא בפני ראש הממשלה בפתח ישיבת ראשי הקואליציה השבועית, בהשתתפות ראשי מפלגות הקואליציה, שבמהלכה הציג את הפרסום בעיתון 'המודיע' ובו מכתב ראש העיר וסגניו נגד עבודות בניית תוואי הרכבת הקלה בלב העיר החרדית בני ברק. 

בתחילה, ראש הממשלה שאל את שר האוצר האם העבודות קשורות אליו ולאחר שענה בשלילה הודיע נתניהו כי הוא יעביר את הפנייה לשר הממונה וישוחח על כך מיד בתום הישיבה - עם השרים ישראל וחיים כץ.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי קודם לכך נועד סגן השר ליצמן עם השר ישראל כץ הממונה על בניית הרכבת הקלה וביקש ממנו לפעול כדי למנוע את חילול השבת בבניית תוואי הרכבת הקלה. השר כץ השיב כי מדובר בעובדים סינים ואינם יהודים, אך למרות זאת הוא יבדוק בימים הקרובים מה ניתן לעשות כדי למנוע את המשך העבודות בשבת. 

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי עיריית בני ברק יוזמת הפגנת ענק בשבת הקרובה בעקבות חילול השבת באתר הבניה בשבת החולפת. על פי יוזמת העירייה כ- 200,000 מפגינים בראשותם של גדולי האדמו"רים והרבנים - צפויים להשתתף בהפגנה.

בהודעה שפורסמה הבוקר נכתב כי, "לאחר הפרת כל הסיכומים המוקדמים ורמיסתם ברגל בוטה, מעילה באמון והובלה בכחש ובמרמה של הנהלת פרויקט הרכבת הקלה העובר בתחומי עירנו ובכל גוש דן בחילול שבת בוטה ומחפיר בניגוד גמור להסכמים המוקדמים והחוזים שנחתמו בינינו, ולנוכח זדון הלב כאשר בניגוד לשיח המוקדם שנמשך מול כלל הגורמים עד לכניסת השבת האחרונה".

בעירייה הוסיפו וכתבו כי "שוב, חוללה שבת קודשנו בפרהסיה למנגינת כל לב אנו מודיעים על יציאה למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה בהכוונתם של גדולי ישראל ורבני העיר מול חברות הבנייה, רשויות התכנון ומשרדי הממשלה המופקדים על התכנית, עד שתוסר חרפה נוראה זו ותישמר השבת בכל פרטיה ודקדוקיה לכל תוואי החפירות כפי שסוכם והותנה, במדוייק".

במכתב עליו חתמו ראש העיר וסגניו הם הודיעו כי הם נערכים לעצרת אלפים ומשמרות מחאה "שירעישו תבל ומלואה ויבהירו כי לא נוותר כמלא נימה על שבת קודשנו וכבודה", נכתב.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' דווח כי עיריית בני ברק פנתה כבר למשטרת ישראל כדי לקבל אישור חוקי לקיום ההפגנה בשבת.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד