י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

מאבק השבת בבני ברק: 'המועצת' בקריאה

מחאת השבת: בהמשך לדיווח על הפגנת הענק שצפויה להתקיים בשבת הקרובה ביוזמת העירייה, במחאה על חילול השבת בבניית תוואי רכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי, 'בחדרי חרדים' חושף את מכתב מועצת גדולי התורה: 'להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר' | המכתב המלא

מאבק השבת בבני ברק: 'המועצת' בקריאה
המועצת החסידית באחת מישיבותיה צילום: באדיבות המצלם

מחאת השבת בעיר התורה והחסידות: בהמשך לדיווח בפרסום ראשון אמש (מוצאי שבת) על הפגנת הענק שצפויה להתקיים בשבת הקרובה, ביוזמת עיריית בני-ברק - במחאה על חילול השבת בפאתי העיר, בבניית תוואי רכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי, 'בחדרי חרדים' חושף את מכתב מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', לבוא ולהשתתף בהפגנה הגדולה.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב, "ימים קדושים אלו אשר הקדוש ברוך הוא קרוב לכל קוראיו שמענו מתוך דאגה עמוקה ולב כואב על חילול שבת בפומבי ומתוך התרסה בתוככי עיר התורה והחסידות - בני ברק, פינת יקרת שנוסדה ונבנתה מתוך מסירות נפש לה' ולתורתו".

חברי המועצת מוסיפים במכתב, "עם ישראל כולו עומד בין כסה לעשות ומתפלל לגאולה, ישועה ושנה טובה והלוא "אין ישראל נגאלין אלא בזכות השבת" אותה מתנה טובה שנתינה לעם ישראל מבית אוצר גנזיו של מי שאמר והיה העולם ובכוחה הגדול יכולה היא שתרחם".

בהמשך יוצאים האדמורי"ם בקריאה, "אנו פונים אל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני ברק, לצאת בחובת מחאה על שם שמים שנרמס מעל ומתחת הארץ. וביום השבת הקרובה לסדר "הובו גודל לאלוקינו" להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רח"ל לרמוס את כבוד השבת ונותנה, ודברי חכמים בנחת נשמעים".


מכתב מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל

ל'בחדרי חרדים' נודע כי זוהי משימתו הראשונה של מזכיר המועצת החדש-ישן הרב יעקב ולצר, שהחתים את כל חברי המועצת האגודאית על המכתב.

כזכור, בעקבות חילול השבת שנמשך גם השבוע, בבניית הרכבת הקלה בגוש דן, ולאחר שגם בשבת החולפת התבצעו עבודות בעיר בני ברק - העירייה יוזמת הפגנת ענק.

בהודעת העיירה שהתפרסמה אמש ב'בחדרי חרדים' צויין, כי העבודות בוצעו לאחר הפרת כל הסיכומים המוקדמים של הנהלת פרויקט הרכבת הקלה, שעתיד לעבור בתחומי העיר בני ברק ובכל גוש דן, תוך חילול שבת בוטה ומחפיר, בניגוד גמור להסכמים המוקדמים והחוזים שנחתמו עם העירייה.

על ההודעה, עליה חתומים ראש העיר וסגניו נכתב כי, "העובדה כי שוב, חוללה שבת קודשנו בפרהסיה למנגינת כל לב, אנו מודיעים על יציאה למאבק ציבורי עיקש ומחאה ציבורית אדירה בהכוונתם של גדולי ישראל ורבני העיר מול חברות הבנייה, עד שתוסר חרפה נוראה זו".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ההפגנה, אליה צפויים להגיע כ- 200,000 מתושבי העיר בני ברק, בראשות רבנים ואדמורי"ם תתקיים בשבת הקרובה, קיבלה את אישור המשטרה ולפי ההערכה יתקיימו במקום תפילות קבלת שבת המונית.

ההפגנה מגיעה, לאחר שבשבת האחרונה הופרו הסיכומים, והתקיימו עבודות בנייה בתוואי הרכבת בבני ברק, דבר שהוביל להפגנה של פעילים מה'פלג הירושלמי' בעיצומו של השבת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד