י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יותקנו מצלמות ברחבי העיר

המהרש"א זעק בדרשה בשבת: "אנשים מתועבים רומסים ילדינו"

נושא הפגיעות בילדים, עולה על שולחן גבוה. בדרשת שבת שובה שנשא הגרש"א שטרן, מגדולי הפוסקים בדורנו, אשר רבים שוחרים לפתחו בדבר עצה והלכה, העלה את נושא התופעה המדאיגה וקרא להורים לשמור יותר על ילדיהם ולפקח עליהם וגילה כי יותקנו מצלמות ברחבי העיר

המהרש"א זעק בדרשה בשבת: "אנשים מתועבים רומסים ילדינו"
הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן צילום: דוד כהן, פלאש 90

"להזהר מאנשים מתועבים צמאי דם הרומסים את נפש ילדינו". אחד מפוסקי ההלכה בדורנו התייחס בדרשת שבת שובה שנשא, לנושא שהציבור החרדי בעבר נטה להדחיק ולא לדבר עליו, אך מסתבר כי הגיעו מים עד נפש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדרשת שבת שובה שנשא הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן, רב מערב בני ברק וגאב"ד 'שערי הוראה', הוא התייחס לתופעת הפגיעות בילדים, שהולכת וגוברת ברחבי העיר בני ברק. 

"לנוכח האסונות הנגרמים לאחרונה ע"י אינשי דלא מעלי, המסתובבים ברחובות עירנו ורומסים את נפש צאצאינו במעשים אשר לא יעשו ובכך גורמים להורידם לשאול תחתית, "אני מבקש מכל הורה שיקח על עצמו את אחריותו על ילדיו, לראות לאן הולך ולא לאפשר לילדים להסתובב ברחובות לבדם".

המהרש"א הוסיף וגילה לשומעי לקחו כי בימים אלה עובדים עסקנים בעיר על התקנת מצלמות אבטחה בכל שטחי העיר, גם במקומות המרוחקים, בכדי שיוכלו לעצור את הנזק הנגרם שאין לו תקנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי במהלך הדרשה הציג הגאב"ד פסקי הלכות לחולים במחלה הארורה רח"ל, שע"י הטיפולים נגרמת להם חולשה, שלא יאכלו וישתו בשיעורים ביום הכיפורים, אלא יאכלו כהרגלם מידי יום, כמו כן פסק כי מי שעברו ניתוח מעקפים או ניתוח לקיצור קיבה - שרוול, שישאלו דעת רופא מומחה.

כמו"כ עורר את הקהל בתשובה, ואמר שלאחרונה נהיה מצב שאנשים מתביישים להוריד דמעות בתפילתם, והם אינם יודעים שזהו הכלי שהשי"ת מחכה לו, כמו שאומרים חז"ל: שערי דמעות לא ננעלו והקב"ה מחכה לדמעותיהם של כלל ישראל, ואיך יכול יהודי לעבור את ימי הרחמים והסליחות ללא שיוריד דמעות בתפילתו.

הרב שמואל אליעזר שטרן פגיעות בילדים דרשת שבת שובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד