י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחדל בתחכום

היועץ החרדי זייף מסמכים רבים ונשלח לכלא

במסגרת הסדר טיעון: 13 חודשי מאסר בפועל נגזרו על יועץ משכנתאות חרדי שהורשע בעבירות של זיוף מסמכים, קבלת דבר במרמה ועבירות מיסים | הסיפור המלא

היועץ החרדי זייף מסמכים רבים ונשלח לכלא
צללית מאחורי דלת זכוכית צילום: פלאש 90

במסגרת הסדר טיעון: 13 חודשי מאסר בפועל נגזרו על יועץ משכנתאות חרדי שהורשע בעבירות של זיוף מסמכים, קבלת דבר במרמה ועבירות מיסים.

השופט מרדכי כדורי, מבית משפט השלום בירושלים, גזר היום (שני) 13 חודשי מאסר וקנס כספי בסך 15 אלף ש"ח על אליהו מלכה (40), שהודה והורשע ב-20 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בנסיבות מחמירות, עבירות מיסים ועוד.

מלכה, המתגורר בשכונת מאה שערים בירושלים, הודה והורשע שפעל כיועץ משכנתאות, ביקש מלקוחותיו מסמכים שונים, זייף אותם, הגיש אותם לבנק ולאחר מכן ניהל משא ומתן עם הבנק עד לאישור ההלוואה, בתמורה לפעילותו שילמו לו לקוחותיו שכר טרחה, למעלה מ-109 אלף ש"ח. בנוסף, הורשע שלא דיווח לרשויות המס על הכנסותיו מעיסוקו במתן ייעוץ ומהכנסות אחרות.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי מדובר במעשים מחושבים הנעשים לאחר תכנון. במיוחד נכונים הדברים לנוכח העובדה שהנאשם חזר על מעשיו 20 פעם, במשך תקופה של כשלוש שנים, ולנוכח איכותם של הזיופים שביצע במסמכים, איכות שהביאה לכך שהבנקים לא הבחינו בזיופים החוזרים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתקופת מעצרו, הפיקוח על הבנקים בנוגע לשיחרור משכנתאות הפך קפדני יותר. בעקבות כך, חלק מהבנקים הקשיחו את הבדיקות. בתיק המדובר מוזכרים שמות הבנקים 'לאומי' ו'איגוד'. בתיק זה נחקרו עשרות חרדים שרכשו דירות באמצעות משכנתה. למעשה מאז הוריד בנק ישראל את אישורי ההלוואות למשכנתאות באחוזים רבים, ולמעשה קבע הגבלות חדשות על אחוזי מימון המשכנתאות החלה סחרחורת של ממש בענף.

גם לגבי עבירות המס קבע בית המשפט כי הנאשם ביצע את העבירות במהלך תקופה של עשר שנים, בהן לא דיווח על הכנסות בסכום כולל של 589 אלף ש"ח משני מקורות הכנסה, ייעוץ משכנתאות והשכרת דירות, לא דיווח על עיסוקיו, לא הפיק חשבוניות מס ולא שילם את המס שהיה עליו לשלם. לנוכח מהותם של מעשי העבירה, תדירותם, היקפם ופרק הזמן במהלכו בוצעו, קבע השופט כי אין ספק בכך שהנאשם ביצע את מעשיו לאחר תכנון מראש.

שבוע קודם למעצרו, דווח ב'בחדרי חרדים' כי חרדי תושב אשדוד כבן 30 העוסק בתחום המשכנתאות, זייף עבור לקוחות תלושי שכר ופלטי עו"ש, וכך הם הצליחו לקבל הלוואות בסכומים של מיליוני שקלים. הוא נעצר ומעצרו הוארך. אולם לאחר עיון בחומר הראיות נגדו, הוחלט בפרקליטות שאין מספיק ראיות להעמדתו לדין.

עו"ד ראופה קאסם מפרקליטות מחוז ירושלים טענה כי "הנאשם פעל לאחר תכנון, בתחכום, בצורה מחושבת ותוך עריכה וזיוף של מסמכים שקיבל מלקוחותיו. מדובר במספר רב של בקשות לקבלת הלוואות מבנקים שונים. במעשיו גרם הנאשם לבנקים ליטול סיכון בעל כורחם, מבלי שהתאפשר להם לראות את התמונה המלאה ולאמוד את הסיכון בו הם נתונים. עונש המאסר שנגזר על הנאשם מבטא את חומרת העבירות שביצע עבור בצע כסף במהלך תקופה ממושכת ובהיקף משמעותי".

יועץ משכנתאות חרדי ניפוח משכנתאות מחזור משכנתא גזר דין מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד