ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"קול משפיע"

הפילנטרופ קיבל פרס מיוחד ממרכז פרס

חמי פרס, בנו של נשיא מדינת ישראל המנוח שמעון פרס, העניק לרון  לאודר את "מדלית השלום והחדשנות" של מרכז פרס

הפילנטרופ קיבל פרס מיוחד ממרכז פרס
צילום: Noa Grayevsky

ניו יורק – השגריר רונלד ס. לאודר קיבל בסוף השבוע את "מדליית השלום והחדשנות" של מרכז פרס, הפרס היוקרתי, מדליה שעוצבה על ידי שמעון פרס המנוח בעצמו. האירוע אורגן על ידי ׳מרכז פרס לשלום וחדשנות׳ בשיתוף ארגון נשות האו"ם לשלום (UNWFPA), ארגון העצמה בינלאומי לנשים.

חמי פרס, בנו של נשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ויו"ר הדירקטוריון של ׳מרכז פרס לשלום וחדשנות׳, העניק למר לאודר את המדליה. הוא ציין כי השבץ בו לקה אביו ואשר זירז את פטירתו, התרחש בדיוק לפני שנתיים. הוא סיפר על מורשתו של אביו, על החברות הקרובה שלו עם השגריר לאודר ועל המשמעות המיוחדת של האירוע.

"השגריר לאודר הוא אחד המנהיגים היהודים הבודדים שמדברים, שמביעים את דעתם, שאכפת להם, שנוקטים בפעולות בכל מקום, ואני גאה להעניק לו את הפרס דווקא היום", אמר חמי פרס.

השגריר לאודר בדברי התודה שיתף את האורחים בזיכרונות מפגישותיו הרבות לאורך השנים עם הנשיא פרס המנוח,  והזכיר בין היתר את אותה פעם שבה לקח את שני נכדיו לפגוש את הנשיא בביתו בירושלים. לאודר סיפר על אחת הנסיעות המשותפות שלהם, נסיעה לכנס גדול בענייני ננוטכנולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, בה נפעם מהשליטה המוחלטת של הנשיא בנושא. הוא גם דיבר על חתירתו של הנשיא פרס  לפתרון שתי המדינות.

"האמונה הבסיסית שלי היא שעתידה של מדינת  ישראל טמון בשלום עם שכנינו הערבים", אמר לאודר. "והחשש שלי, שנפספס שוב הזדמנות לפני שנצליח להגיע למטרה".

השגריר לאודר מכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי משנת 2007, הוא אחד הקולות המשפיעים ביותר בעולם על נושאים יהודיים ותומך נלהב בפתרון שתי המדינות.

מרכז פרס לשלום וחדשנות נוסד בשנת 1996 על ידי נשיאה התשיעי של מדינת ישראל וזוכה פרס נובל שמעון פרס.

שמעון פרס שלום רון לאודר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד