ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
4 מינים במכס

השוטרים הגויים שאלו: "מה זה לולב?"

הרב אברהם פרידמן, חסיד סאטמר, המכהן כרב של יחידות משטרה בארה"ב,  נפגש השבוע עם אנשי המכס והמעברים לקראת חג הסוכות והסביר אודות ארבעת המינים

השוטרים הגויים שאלו: "מה זה לולב?"
הרב אברהם פרידמן בשיחה עם אנשי המכס צילום: Yeshiva world news

הרב אברהם פרידמן, חסיד סאטמר, המכהן כצ'אפלין (רב משטרה), של מספר יחידות שונות, הפועלות  במעברי גבול, שדות תעופה, ואחראי על הקשר בין היהודים החרדים למשטרה - נפגש השבוע עם אנשי המכס והמעברים לקראת חג הסוכות.

במהלך המפגש, שנועד למנוע חיכוכים ואי הבנות כפי שאירעו בעבר, הרב פרידמן מסר לבודקי המכס הסבר מקיף על ארבעת המינים אותם מייבאים ממדינה למדינה לפני החג, וכן על חפצי קדושה נוספים של יהודים שומרי תורה ומצוות. הרב פרידמן הציג להם גם תפילין וטלית עם עטרה.

הרב פרידמן מציג לאנשי המכס את ארבעת המינים. צילום: Yeshiva world news

ארבעת המינים שמגיעים לנמלי תעופה ומעברי גבול, נבדקים על ידי אנשי החקלאות שבודקים שאין עליהם חרקים שונים. לדוגמא, ערבות שמגיעות מאירופה לא נכנסות לארה"ב - אולם מיבשות אחרות כן. אך אלה יעברו בדיקה על ידי מומחי חקלאות, לוודא שאין על הערבות מזיקים. אתרוג, הדס ולולב, יבדקו גם הם על ידי אגרונום או מומחי חקלאות שונים.

גם בשדה התעופה בישראל לא מאפשרים לרוב להכניס סטים של ארבעת המינים מאותן הסיבות, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני כשבועיים, לנוכח העלייה במספר הניסיונות של אנשים פרטיים וסוחרים להכניס לישראל את ארבעת המינים העלולים להיות נגועים במזיקים שונים, במשרד החקלאות הוחלט להעניק סט אישי (לא מסחרי) תוצרת הארץ - במקום המינים שהביאו מחו"ל. יש לציין שהנוסעים רשאים להכניס עימם לישראל אתרוג אחד בודד לנוסע. 

הרב פרידמן מציג לאנשי המכס את קופסת השטריימל. צילום: Yeshiva world news

במהלך השיחה, הסביר הרב פרידמן לאנשי המכס על השטריימל שחובשים החסידים על ראשם בשבת וחג, וכן על הקופסא שבו מוחזק השטריימל - שבודקי המכס לעיתים נתקלים בהן. הרב פרידמן אפשר  לאנשי המכס והמעברים לשאול שאלות, והם שאלו בעיקר על דברים לא שגרתיים שהם נתקלים בהם בעבודה, על מצות בפסח, מגילות אסתר, שופרות ומנהגים יהודיים נוספים.

ארבעת המינים בדיקת מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד