ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נאום מכונן

ראש הממשלה הפתיעה: "עומדת לצידם של היהודים"

הבחירות מתקרבות: ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי נשאה אמש נאום שייכנס לדפי ההיסטוריה. דיברה בצורה יוצאת דופן באהדה גדולה לישראל וליהודים, "ברור לי שתמיד נתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אני עומדת לצידה של ישראל כמדינת העם היהודי, ועומדת לצידם של היהודים הבריטים"

ראש הממשלה הפתיעה: "עומדת לצידם של היהודים"
רויטרס

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי התחייבה אתמול (שני) בנאום מיוחד שנשאה, "להגן על הזהות היהודית הבריטית, ועל זכותה של ישראל להגן על עצמה". הדברים מגיעים על רקע דבריו של מנהיג האופוזיציה, ג'רמי קורבין, לקראת ועידת מפלגת העבודה הבריטית בסוף השבוע הבא.

ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת הלייבור, הוא אנטישמי מוצהר, תומך בגלוי בחמאס ובחיזבאללה, הוא כינה את אנשי חיזבאללה "אחים", נפגש עם טרוריסטים משוחררים, והניח זר על קברו של אחד ממתכנני רצח 11 הספורטאים הישראלים במינכן, בנוסף אמר קורבין, כי היהודים בבריטניה נאמנים למדינת ישראל, יותר מלבריטניה, ועוד שלל עלילות דם ושקרים של חברים נוספים במפלגת הלייבור.

תרזה מיי אמרה את הדברים בארוחה חגיגית שערך ארגון יהודי ציוני, היא אמרה שהיא "חשה בחילה" מכך שיהודים תהו אם בריטניה היא מקום בטוח לגידול ילדיהם. את הדברים אמרה על רקע פרסומים בחודש האחרון מפי אישי ציבור ורבנים שאמרו כי "יהיה מסוכן ליהודים לגור בבריטניה במידה וקורבין יבחר לראשות הממשלה".

"אם אנחנו צריכים לעמוד על הערכים שאנחנו חולקים - אז אחד הדברים שאנחנו צריכים לעשות, הוא לתת לצעירים היהודים את הביטחון להיות גאים בזהותם - כמו בריטים, יהודים וציונים", אמר מיי.

"אין סתירה בין הזהויות האלה, ולעולם אסור לתת לאף אחד לנסות ולהציע שיש", הוסיפה.

עוד אמרה מיי, כי "שום דבר אינו תירוץ לאנטישמיות - לא קומדיה, לא סאטירה, אפילו לא אירוניה".

בקשר ליחסים עם מדינת ישראל אמרה מיי, "אני מחויבת לקשרים כלכליים חזקים בין בריטניה לישראל".

"אפשר גם לסמוך על המחויבות שלי לביטחונה של ישראל, היא אמרה. "ברור לי שתמיד נתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אני עומדת לצידה של ישראל כמדינת העם היהודי, ועומדת לצידם של היהודים הבריטים, אני אומרת את הדברים כראש ממשלה, לא כאדם פרטי, ראיתי את הסקר בעמוד הראשון של ה"ג'ואיש כרוניקל" ש-40 אחוז מיהודי בריטניה חוששים ורוצים לעזוב אם קורבין יבחר, אני לא מזלזלת באיום הנשקף על ידי אלה המקדמים אנטישמיות, אני לא מאמינה שהקולות הללו אי פעם ינצחו, בשביל הילדים והנכדים שלנו הם לא ינצחו, אנחנו לא יכולים להרשות להם לנצח, ונעמוד לצידה של ישראל, כי אני לא רק גאה לתמוך בישראל, אני גאה בתפקידנו בהקמת ישראל, ואני רוצה לבנות את היחסים החזקים והעמוקים ביותר שאפשרי בין שתי המדינות שלנו".

מיי הזכירה את ביקורה האחרון בישראל ב-2014, ואמרה "אני מבינה את ההתמודדויות של ישראל, כי הייתי שם וראיתי בעצמי, ואכן, במהלך ביקורי האחרון בשנת 2014 התגלו גופות הנרצחים, נפתלי פרנקל, גלעד שער ואייל יפרח, אז ברור לי שתמיד נתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

מיי שיבחה את ישראל על עזרתה בחילוץ מאות סורים מארגון "הקסדות הלבנות", ארגון שפעל לחלץ נפגעים לאחר תקיפות אסד על מתנגדי משטר, ישראל כזכור לפני כחודש העבירה את המתנדבים דרך הגולן למדינות באירופה.

מיי הוסיפה כי "על אף השבחים הרבים, יש דברים שאנחנו לא רואים עין בעין עם מדיניות ממשלת ישראל".

"יהיה צורך לאומץ וחזון מכל צד, בשביל סיכוי ריאלי להשגת מטרה של הסכם, כולל הפסקת בניית התנחלויות חדשות והפסקת ההסתה הפלסטינית".

אנחנו נעמוד לצידה של ישראל באו"ם התחייבה מיי, "ביקורת על מעשיה של ישראל לעולם לא יכולים להיות תירוץ להטיל ספק בזכותה של ישראל להתקיים יותר מאשר ביקורת על מעשיה של בריטניה להטיל ספק בזכותנו להתקיים".

"לתקוף את מדינת ישראל על המדיניות שלה ולהביא שנאה נגד יהודי בריטניה זה בלתי מתקבל, זה כמו לתקוף את ממשלת בריטניה ולהאשים בגלל זה את היהודים בבריטניה".

מיי ציינה את יום הכיפורים, ואמרה, "כאשר אנו מתקרבים ליום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי, יום הכיפורים, יום כיפור זה זמן של השתקפות, וכולכם, יחד עם המשפחות שלכם, תרשמו בספר של החיים עם שנה טובה, בריאה ומצליחה".

בריטניה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי גרמי קורבין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד