י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התקיפה בלטקיה בערב יום כיפור

נסראללה ואסד: "על ישראל להפסיק התקפותיה הבלתי נסבלות"

התקיפה שעות לפני הצום בלטקיה והפלת מטוס רוסי, הביאו את נשיא סוריה בשאר אסד ואת מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לתקוף בחריפות את ישראל | "ישראל משתמשת באמצעים שפלים כדי להגשים את מטרותיה וליישם תוקפנות באזור" | מפקד חיל האוויר ימריא היום לרוסיה

נסראללה ואסד: "על ישראל להפסיק התקפותיה הבלתי נסבלות"
אסד/נסראללה צילום: רויטרס

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, הגיב על תקיפת ישראל בלטקיה שבסוריה, ואמר כי "על ישראל להפסיק את התקפותיה הבלתי נסבלות בסוריה".

נסראללה הכחיש כי הירי של ישראל בוצע כדי לעצור משלוחי נשק לארגונו, והאשים את ישראל בשימוש באיראן ובחיזבאללה כ"תירוץ" לפגוע ביכולת הצבאית של סוריה.

"זה שקר, לפעמים הם פוגעים במקומות הקשורים לנשק שהם מכירים, אבל הרבה מההתקפות לא קשורות לנשק", אמר בנאום שנשא אתמול (יום הכיפורים). "ישראל פועלת למניעת יכולות שיפור טילים של סוריה", הוסיף.

כזכור, בערב יום הכיפורים אישר ‏צה"ל כי מטוסי קרב תקפו יום קודם, מתקן של הצבא הסורי, ממנו עמדו להעביר מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון.

במקביל, ‏צה"ל התנער מהודעת הצבא הרוסי, כאילו מטוסי חיל האוויר 'התחבאו' מאחורי מטוס האליושן הרוסי, מפני טילים נגד מטוסים ששיגרו הסורים.

בהודעה הרשמית נכתב כי ישראל מביעה צער על מותם של אנשי צוות המטוס הרוסי שהופל כתוצאה מפגיעת אש נ"מ סורית. 
 
"ישראל מטילה את האחריות המלאה לאירוע על משטר אסד, שצבאו הפיל את המטוס הרוסי. ישראל רואה גם באיראן ובארגון חיזבאללה שותפות באחריות לאירוע מצער זה".
 
בהודעה נאמר מפורשות כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתקן של הצבא הסורי, ממנו עמדו להעביר מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון. נשק זה נועד לתקוף את ישראל ומהווה איום בלתי נסבל כלפיה".
 
"בין צה"ל לצבא הרוסי פועל מנגנון מניעת חיכוך שסוכם בין מנהיגי המדינות והוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. מנגנון זה פעל גם הלילה", צוין בהודעה.
 
מתחקיר ראשוני של האירוע עולה: א. ירי נ״מ (טק"א) סורי נרחב ולא מדויק הביא לפגיעה במטוס הרוסי ולנפילתו. ב. כאשר צבא סוריה שיגר את הטילים שפגעו במטוס הרוסי, מטוסי חיל האוויר כבר היו בשטח ישראל.

עוד עולה כי בזמן שבוצעה התקיפה כנגד היעד בלטקיה, המטוס הרוסי שנפגע לא היה במרחב הפעולה. בנוסף, סוללות הנ"מ הסוריות ירו ללא הבחנה ולהבנתנו לא טרחו לוודא שאין מטוסים רוסיים באוויר. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה לדימיר פוטין, לאחר הפרסום של דובר צה"ל, והביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של החיילים הרוסים, ואמר שהאחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה.

נתניהו אמר כי ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל.

כמו כן, הדגיש רה"מ בשיחה כי ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע, והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים, ואכן מפקד חיל האוויר ימריא היום (חמישי) למוסקבה.

‏נשיא סוריה, בשאר אל-אסד תקף את הודעת דובר צה"ל ואת דבריו נתניהו, ואמר, כי "הפלת המטוס הרוסי היא מעשה בריונות ישראלית כרגיל". אסד כתב איגרת לנשיא רוסיה פוטין, בה הביע צער על הרג החיילים הרוסים, אסד הוסיף במכתב, כי "ישראל משתמשת באמצעים שפלים כדי להגשים את מטרותיה וליישם תוקפנות באזור, תנחומינו לנשיא פוטין ולמשפחות הנספים הגיבורים".

תקיפה בסוריה בשאר אסד חסן נסראללה הפלת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד