ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ועד ההסברה בבית שמש לציבור: "אל תתראיינו!"

הציבור החרדי בבית-שמש עובר למתקפה • לאחר מערכה שנועדה להשחיר את פני הציבור החרדי - החליט ועד הסברה: "איש לא יתראיין יותר" • "רק 'הדרת עיתונאים' תועיל"

חרדי מתראיין לערוץ 2. צילומסך
חרדי מתראיין לערוץ 2. צילומסך



צוותי טלוויזיה רבים מגיעים בימים אלו לבית שמש, מנסים לקושש ידיעות שישחירו את פני הציבור החרדי המתגורר בעיר. בעקבות כך החליטו תושבים להקים צוות הסברה, שפרסם היום (א) את החלטתו הראשונה: לא מתראיינים לכלי התקשורת.

עיתונאי חרדי, תושב העיר, המשמש כחבר בצוות ההסברה מפרט בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', מה הוביל להחלטה: "צוות התקשורת ש'ביים' את הכתבה על נעמה הסתובב בעיר שעות רבות. הוא ראיין עשרות אנשים. רובם ככולם הסבירו להם יפה, בטוב-טעם. אבל, כצפוי, הצוות לא הסכים ש'יקלקלו' לו את הסיפור, והעלה לשידור רק את התגובות המתלהמות ביותר, מתוך מטרה ברורה וידועה מראש.

"רק לפני כשבוע היה בבית שמש צוות תקשורת מכלי-תקשורת אחר, ואחד העסקנים, במטרה להוות קונטרה, הציג בפניהם קבוצה נבחרת של עשרות אברכים חרדים, שהשתלבו בשנה האחרונה במפעל 'טוטנואר', הממוקם באזור התעשייה בעיר. אותו עסקן, שעוסק רבות במציאת פתרונות תעסוקה ושילוב עובדים חרדיים במפעלים מתקדמים, ליווה את הצוות לתוך המפעל, הם צילמו והסריטו, אך מכל הסיפור הזה, לא נכנס דבר לכתבה, חוץ משלוש מילים של העסקן: 'גם אני נגד הקיצונים'...

"הגענו למסקנה שמדובר במערכה מתוזמנת ומתורגלת מראש, ורק 'הדרת עיתונאים' תוכל להועיל כאן. מיותר לציין כי החרדים שהגיבו לעיתונאי מ'ערוץ 2' הם בעצם אלו ש'עשו' את הכתבה ונתנו לה נופח, ובלי דבריהם, הכתבה הייתה אנמית וחסרת צבע".

במודעה שהופצה היום נכתב, בין היתר: "המשכיל בעת ההיא ידום ואין לשתף כלל פעולה עם התקשורת, המנסים לצוד כותרות שליליות, אלא רק לומר בחיוך" אנחנו לא מתראיינים".

את צוות ההסברה יזם חנוך ברסלר, מוותיקי דוברי הציבור החרדי בבית שמש, ומי שהקים את המקומון 'חדש בבית שמש,' וערך אותו בעשר שנותיו הראשונות.

המודעה המתפרסמת הבוקר בבית שמש



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד