י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ספר חדש מאת מרדכי חלמיש: לחוות את הפרשה ולהתענג עם הספר "חויה של פרשה"

ספר יוצא דופן לטובה מצטרף אל מדף הספרים בימים אלו – זהו הספר "חויה של פרשה", הכולל המחשת נושאים מרכזיים בפרשיות השבוע, עם הסברים ברורים ומאירים, לצד ציורים מושקעים במיוחד • את הספר כתב וערך הסופר הוותיק והידוע הרב מרדכי חלמיש, מחבר "סידרת הקומיקס התורני" המצליחה של יפה נוף

ספר חדש מאת מרדכי חלמיש:  לחוות את הפרשה ולהתענג עם הספר "חויה של פרשה"
צילום: יחץ

התוצאה היא חויה של ממש, כשמנסיון ניתן לומר כי הילדים מרותקים לספר וקוראים אותו בשקיקה, תוך התבוננות בציורים המרהיבים, ורוכשים ידיעות מקיפות ומסודרות בענייני פרשת השבוע. במקומות רבים מהווים הציורים עצמם הסבר לנושא הנלמד, וניכר שהם תוכננו ביגיעה רבה על מנת להפיק תועלת לימודית ככל האפשר.

אכן ספרים רבים מצויים בשוק אודות פרשיות השבוע, חלקם טובים וחלקם טובים יותר, אולם ללא ספק הספר הנוכחי הינו אחד הבולטים בהם לטובה, בהיותו ייחודי מאד הן מבחינת התכנים והן מבחינת איכות הציורים הגבוהה מאד.

ספריו של הרב מרדכי חלמיש הפכו לנכסי צאן ברזל על מדף ספרי היהדות לילדים ולנוער. הספר הנוכחי מיועד לילדים ונוער, אך ללא ספק גם הוריהם יחכימו ממנו רבות, ואף יוכלו לשבת עם הילדים לחוויית לימוד משפחתית מענגת.

בדברי הפתיחה לספר נאמר כי סידרת הספרים "חויה של פרשה" נערכה תוך התייעצות קבועה עם רבנים ומחנכים, ובשילוב ציורים איכותיים ברמה גבוהה, המחיים את סיפורי התורה ומעוררים את הרגש והדמיון בליבם של צעירי הצאן הטהורים. זאת על מנת להקל על ילדינו להרגיש את מתיקות ועריבות טוב התורה, למען יהגו בה בחשק ובאהבה, יומם ולילה. היוצרים מביעים את תקוותם כי סידרת הספרים, "חויה של פרשה", תסייע להורים רבים להעניק לילדיהם חויה של לימוד תורה מתוך עריבות, נעימות ו'גישמאק'.

היוצרים מציינים כי לאורך כל הספר נעשתה השתדלות רבה ללכת על פי צורת החינוך היסודית והבסיסית המקובלת בהוראת החומש לילדי ישראל. משום כך הובאו חידושים נדירים רק כאשר אין בהם חולק, וכשאין מדובר ברעיון ייחודי מאד שלא נזכר בחז"ל וברוב המפרשים. אכן, במקומות שמצאו המחברים דברים מבוססים שאין בהם חולק, אשר אינם מוכרים דיים לצעירי הצאן – בהם מצאו מחברי הספר מקום להתגדר בו. כמו כן, בכל ענין שיש בו מחלוקת, נעשתה השתדלות לצייר לפי דעת כל הצדדים, ולעתים אף שולבו מספר דעות על פי הכלל כי "אלו ואלו דברי אלוקים חיים".

ואכן כבר ממבט ראשון ניתן להתרשם מהחידושים הייחודיים המוצגים בספר, כמו בריאת בעלי החיים מן האדמה ומן המים והרקק, בריאת אדם וחוה, תיבת נח, ואירועים שאירעו לאברהם אבינו עליו השלום – בבחינת "קנקן חדש מלא ישן".

בספר מודגש כי כמובן שאין אפשרות לדעת בדיוק היאך נראו הדברים המתוארים, ומה גם שכאמור לא ניתן לצייר בפועל לפי כל השיטות, ועל כן יש להבהיר לילדים שמדובר רק בנסיון להמחיש חלק ממה שנאמר בתורה ובחז"ל באותו נושא, והכל לשם ידיעת וזכירת התורה הקדושה, וכדרך הציורים הנהוגים במוסדות החינוך לילדי ישראל.

הספר נערך על פי מפרשי התורה הידועים וביסודם רבן של ישראל רש"י הקדוש (ומפרשיו), וכן הרמב"ן ושאר הראשונים, ועימהם שולבו מדברי המדרשים, ומן הגמרא ומפרשיה לדורותיהם. יש וציור אחד נבנה על פי עשרות מאמרי חז"ל ורבותינו. המעיינים יוכלו להתבונן בקונטרס המקורות שבסוף הספר ולעמוד על עומק הדברים.

מאמץ מיוחד נעשה בציורי "ששת ימי בראשית", אשר פרטיהם רבים ופזורים בכל רחבי התורה, ועד היום כמדומה שלא נעשה איסוף וסידור של דברי חז"ל ורבותינו אודותיהם. על פי עצת גדולי ישראל, הורחב הענין החשוב הזה של "ששת ימי בראשית", שהוא ראשית התורה וראשית לימודם של רוב התשב"ר, ורבותינו ובהם הגר"א זצ"ל הפליגו מאד בחשיבות לימוד ענין זה.

הספר הנוכחי הינו ספר ראשון בסידרה, והוא החצי הראשון על ספר בראשית, כאשר בימים אלו יוצא ממכבש הדפוס הספר השני והמשלים על כל חומש בראשית.

כאמור הציורים נעשו ברמה גבוהה במיוחד והם נותנים תחושה ריאלית ותענוג להתבונן בהם עוד ועוד. ללא ספק הספר "חויה של פרשה" הינו שכיית חמדה של ממש, והוא אכן יסייע לילדי ישראל לחוש את סיפורי התורה מתוך נעימות ועריבות. את הספר ניתן להשיג בכל חנויות הספרים וכן בטלפון 054-8479725,

חידון נושא פרסים

לרגל יציאת הספר לאור, מוצע לילדים חידון נושא פרסים על נושאים מתוך הספר. ילדים יקרים! אתם מוזמנים לקרוא את השאלות ולענות את התשובות. כדי להכיר את הנושאים ולדעת לענות היטב, מומלץ לקרוא את הספר. בין הפותרים יוגרלו פרסים יקרי ערך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד