י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על רקע מכתב התמיכה

פעילים חרדים יפגינו מחוץ לארוחת הערב

בזמן שארגון הקהילות היהודית BoD יקיים ארוחת ערב עם פוליטיקאים, פעילים חרדים יפגינו נגדם ויבהירו כי הם אינם מייצגים את המיינסטרים החרדי

פעילים חרדים יפגינו מחוץ לארוחת הערב
עצרת בבריטניה נגד גזירת החינוך צילום: דודי בראון

קבוצה של פעילים חרדים תפגין מחוץ לארוחת הערב של מועצת הנציגים היהודים (BoD) בחודש נובמבר הקרוב, מטרת ההפגנה נועדה כדי להבהיר שארגון הקהילות היהודיות Board of Deputies of British Jews, שהוא הגוף המייצג הגדול ביותר של יהדות בריטניה, אינו מייצג את המיינסטרים החרדי.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בעקבות מכתב שפורסם ערב ראש השנה, ובו ניתנה תמיכה למנהיג האנטישמי ג'רמי קורבין, מי שמכהן כיושב ראש מפלגת העבודה הבריטית, יצאו מספר ארגונים יהודיים וטענו כי "לא יעלה על הדעת שיהודים יתמכו בקורבין, שתומך בחמאס ובחיזבאללה ונפגש באופן רשמי עם מחבלים משוחררים שאחראים לרצח מאות יהודים".

המנהיג האנטישמי קורבין גם הניח זר פרחים על קברו של מתכנן הטבח במינכן שבו נרצחו 11 ישראלים, ואמר אמירות אנטישמיות נגד יהודי בריטניה.

המכתב עליו היו לכאורה חתומים 34 רבנים ודיינים חרדים, הופץ ערב ראש השנה, ומאז מתקיים ויכוח, האם המכתב אמיתי והאם הרבנים ששמם נכתב במכתב התמיכה נתנו רשות להשתמש בשמם.

בתוך כך, האתר היהודי הבריטי 'ג'ואיש קרוניקל' מפרסם, כי מי שעומד מאחורי המכתב, הוא שרגא שטרן, פעיל קיצוני מוכר בלונדון, אשר פרסם כי יקיים הפגנת תמיכה במנהיג האנטישמי והבהיר: "אנחנו נערוך מחאה של יהודים חרדים מחוץ לאירוע, כדי להבהיר שהארגון לא מייצג 50 אלף יהודים חרדים".

מוועד הקהילות היהודיות נמסר בתגובה, "לקהילה החרדית לא היתה ברית טובה יותר מאשר מועצת הקהילות היהודיות, שנלחמה בזכויותיהם בתחומי הרפורמה בחינוך, בחינוך וברווחה, וזוכה להערכה על ידי רוב מנהיגי הקהילה החרדית, הם צריכים למחות נגד האנטישמיות, לא נגד ניסיונות להילחם בה".

גרמי קורבין הפגנה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד