י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נחשב לפשע פדרלי"

אולמרט נועד עם אבו-מאזן ועורר זעם רב

רה"מ והאסיר לשעבר, אהוד אולמרט, נפגש עם מכחיש השואה והמסית הלאומי אבו-מאזן • השניים נועדו בפריז ללא כל תיאום עם רה"מ נתניהו או עם אי מי ממשרד החוץ • סגן השר והשגריר לשעבר, מייקל אורן: "פגישת אולמרט - אבו מאזן נחשבת לפשע פדרלי בארה"ב"

אולמרט נועד עם אבו-מאזן ועורר זעם רב

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, שלאחרונה שוחרר מהכלא - נועד בסוף השבוע עם יו"ר הרשות הפסלטינית אבו-מאזן כדי לדון בסוגיית קידום השלום ועורר זעם בישראל.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, השניים נועדו בפריז במשך כשעה וחצי ודנו במאמצי השלום שנעשו ביניהם, כאשר אולמרט הגיע לפגישה כאדם פרטי וללא תיאום עם ראש הממשלה או אנשי משרד החוץ.

בערוץ 10 דווח כי אולמרט אמר לאבו מאזן: "כולם צריכים להבין שאין תחליף לפתרון שתי המדינות ושהנשיא עבאס הוא היחיד שמסוגל לממש אותו" .

בסוכנות הידיעות הפלסטינית דווח כי אולמרט אמר לטלוויזיה הפלסטינית: "אילו נשארתי ראש ממשלה לזמן ממושך יותר, היינו יכולים להשיג שלום".

כאמור, הפגישה עוררה זעם בישראל. גורם בכיר בליכוד אמר עם צאת השבת כי "אולמרט, שהציע לאבו-מאזן את הכותל, הופך עכשיו גם לדוברו הנאמן. בארה"ב ובמדינות ערביות רבות כבר הבינו שאבו-מאזן הוא המכשול האמתי לשלום ושמשמעות הדרישות הקיצונית שהוא מציב איננה שלום אלא חיסולה של מדינת ישראל.".

סגן השר מייקל אורן אמר כי פגישתו של אולמרט היא הפרה בוטה של הדמוקרטיה. לדבריו, "‏בארה"ב קיים "חוק לוגן" האוסר על פגישות עם מנהיגים זרים. קל וחומר מנהיגי מדינות עוינות, ללא אישור הדרג הפוליטי הנבחר".

סגן השר אורן ציין עוד כי "פגישת אולמרט - אבו מאזן נחשבת לפשע פדרלי בארה"ב ורה"מ לשעבר היה נידון לעד 10 שנות מאסר. מדובר בהפרה בוטה של הדמוקרטיה".

‏השר גלעד ארדן תקף אף הוא את אולמרט ואמר כי "עשר שנים אתה כבר לא בזירה - שילוב של יוהרה וניתוק מהמציאות. אבו מאזן משתמש באהוד אולמרט ככלי במאבק ההסברה הפלסטיני".

אולמרט אבו מאזן פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד