י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בעל נפש מתנזר"

פרופיל על האדמו"ר בעיתון: החסידות מוחה

בחסידות דושינסקיא לא אהבו את כתבת הפרופיל שהפיק עיתון 'בקהילה' לחג סוכות ויצאו במכתב מחאה נמרצת: "הפרסום בכתבות מעין אלו מנוגדים לדרך ושיטת רבוה"ק זיע"א"

הרבי מדושינסקיא אמש בטיש יארצייט. צילום: שלומי טריכטר
הרבי מדושינסקיא אמש בטיש יארצייט. צילום: שלומי טריכטר צילום: שלומי טריכטר

במגזין 'בקהילה' הקדישו במגזין החג, כתבת פרופיל ראשונה מסוגה על האדמו"ר מדושינסקיא, יחד עם עוד אדמו"רי החסידות, מה שעורר את זעמם של התאחדות תלמידי ישיבת 'בית יוסף צבי' דושינסקיא, שכתבו מכתב בנושא.

במכתב שנתלה אמש (מוצאי שבת) בחצר החסידות לרגל הילולת המהרי"ץ זצ"ל במלאת שבעים שנה להסתלקותו ואשר הגיע לידי 'בחדרי חרדים', נכתב: "כאבנו לשמעו שבעיתון מסוים הנוגד את דרך המסורה, ומנוגד בניגוד גמור לדעתם של מרנן רבותינו כ"ק מרן הגאב"ד והביד"ץ שליט"א, וכל בעל נפש מתנזר מן הקריאה בעיתונים אלו וכאלו, התפרסמה כתבה על מרנן רבוה"ק זיע"א ועל כ"ק מרן רבינו עט"ר שליט"א". 

"מוצאים אנו חובה בנפשנו לצאת מגדרנו לגלות דעת ומחאה כאובה נגד זה, ונגד המשתפים פעולה עמהם וכל דרך הפרסום בכתבות מעין אלו מנוגדים לדרך ושיטת רבוה"ק זיע"א, ובמיוחד בעיתונים פסולים ומנוכרים שכאלו ואנ"ש ימנעו עצמם מקריאת הדברים. ולמזהיר ולנזהר תן שלומים כמי נהר", לשון המכתב. 

המכתב נתלה במוצאי שבת, לאחר שכבר ברוב חלקי הארץ נגמרו העיתונים, שהופצו לחנויות כבר בערב יום כיפור, מה שגורם לאפקט הפוך - פרסום חיובי לעיתון ועלייה במכירות עם הוצאת המכתב. 

כזכור, בחג הפסח האחרון התפרסמה במגזין 'בקהילה', כתבת פרופיל ראשונה מסוגה על האדמו"ר מסלאנים. תגובתו של הרבי לא איחרה להגיע והיא הוקדשה לשיטתו הקבועה כי יש צורך להתרחק מעיתונות באופן כללי. כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים', בשיחה שמסר במהלך טיש חול-המועד פסח בבית מדרשו הגדול ברח' דורש טוב בירושלים, דיבר הרבי נגד עיתונים ותקשורת, וסיפר כי החסידות הייתה מוחרמת בעיתונים מאז ומתמיד. 


דושינסקיא פרופיל כתבה מחאה נמרצת עיתון בקהילה חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד