י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גופי התקשורת זומנו לשימוע בחשד שלא שמרו על הכללים

משרד העבודה זימן את גופי התקשורת הגדולים בישראל לשימוע • הסיבה: לא שמרו על כללי העבודה בשבתות המחייבים אותם לא להעסיק אנשים שלא לצורך ולתת לכל עובד שבת חופשית אחת לשלושה שבועות

גופי התקשורת זומנו לשימוע בחשד שלא שמרו על הכללים
דוברות כאן בהקמה

לאחר שבשבוע שעבר הודיעה 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' כי תדרוש ממשרד העבודה ליישם כלפי גופי התקשורת את התיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה, שמתיר לגופי התקשורת להעסיק עובדים בתנאים מסוימים בהם הם לא עומדים, זומנו נציגי כוח האדם בשלוש גופי השידור הגדולים במדינה לשימוע, כך חשף אתר ניוז 1. ההזמנה לשימוע היא בעקבות הפרות סדרתיות של התנאים להיתר העסקת עובדים בימי המנוחה.

הגופים שזומנו הם חדשות 10, כאן והחדשות, שכחלק מההיתר לשדר בשבת צריכים להעניק לכל עובד שבת חופשית אחת לשלושה שבועות או להעסיק מספר מסויים של עובדים ולא יותר. התאגיד למשל חרג מהמספר שהוקצב לו בהיתר והעסיק למעלה מ-289 העובדים שהותרה העסקתם בשבתות, ביניהם גם עובדים מוכרים כגון כרמלה מנשה או מוטי גילת.

לאחר הזימון לשימוע, החלו אנשי התאגיד להיצמד לכללים ולתנאים כדי שלא להסתכן בעבירה על הכללים.

בהיתר שנמסר לתאגיד לצרכי שידור בשבת נכתב כי "יישקל ביטול של היתר זה, במקרה של הפרה על הוראות כל חיקוק, ובמיוחד על הוראות לפי חוקי עבודה או בגין הפרה של כל תנאי מתנאי ההיתר" וכי "ההיתר כפוף לשינויים בין היתר אם יתברר שמסר העובדים הנחוץ להפעלת השירות נמוך ממה שאושר בהיתר".

פנייתה של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית למשרד העבודה נעשתה על בסיס התיקון לחוק שהתקבל בכנסת ושעל פיו יש לבחוק "קיום חלופה שאינה מחייבת העסקה בשעות המנוחה" ולפיכך, כך על פי טענת התנועה, יש לצמצם את שידורי הטלוויזיה בשבתות למינימום ההכרחי ולמנוע העסקת עשרות עובדים לא הכרחייים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד