י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד וידאו בלעדי

המופת המסעיר: כשהגראי"ל הבטיח בן ובת

סיפור מופת מופלא, שהחל עם ברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לפני כשנתיים בערב חג הסוכות, ושיאו התרחש בשבוע האחרון - ימים ספורים קודם כניסת חג הסוכות, מסעיר בימים האחרונים את רשת הכוללים 'מגדל עוז' | בפנים: סרטון וידאו בלעדי שהגיע ל'בחדרי חרדים' | הסיפור המלא

המופת המסעיר: כשהגראי"ל הבטיח בן ובת
שוקי לרר

סיפור מופת מופלא, שהחל עם ברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לפני כשנתיים בערב חג הסוכות, ושיאו התרחש בשבוע האחרון - ימים ספורים קודם כניסת חג הסוכות, מסעיר בימים האחרונים את רשת הכוללים 'מגדל עוז' בראשותו של הגאון רבי יחזקאל אתרוג.

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את הסיפור המלא, סביב המופת של מרן הגראי"ל שטיינמן. לצד זאת נחשף לראשונה תיעוד וידאו בלעדי, מהברכה הייחודית שהעניק הגראי"ל זצ"ל לראש הכוללים הגר"י אתרוג, ושבעקבות אותה ברכה אירע המופת לאחד מנדיבי מוסדות 'מגדל עוז', כפי שתוכלו לקרוא בהמשך.

תחילתו של הסיפור אירע לפני כשנתיים, בערב חג הסוכות. הגר"י אתרוג שמחזיק מידי חודש כ-700 אברכים ברשת הכוללים הגדולה 'מגדל עוז' שבראשותו, נכנס למעונו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל ובפיו בקשה מיוחדת.

הרב אתרוג סיפר למרן הרב שטיינמן, כי בכל ערב חג בו הוא נוהג לחלק לאברכי הרשת מלגת חג משמעותית, כתוספת למלגה החודשית, באותה שנה שהה בביתו של גביר נכבד ממחזיקי הרשת, והגביר העניק לו סכום משמעותי עבור מלגת החג, וביקש מהרב אתרוג שיבקש בשבילו ברכה לזרע של קיימא.

כפי שניתן לראות בתיעוד הוידאו, הרב אתרוג שואל את הגראי"ל: "הוא הביא לי עכשיו לסוכות לחלק הרבה כסף לאברכים, עכשיו השאלה, אם יש עניין שהוא יתן 52 אלף דולר כמנין "בן", יש כזה דבר, שזה ודאי יועיל לו לבן?"

מרן הרב שטיינמן השיב לרב אתרוג: "שייתן כמנין 'בת', זה הרבה יותר מבן.."

הרב אתרוג הבין כי הגראי"ל, בדבריו, מחפש לסייע בכך עבור אברכי מגדל עוז, והקשה: "אולי שיתן כמנין בן ובת, ואז יהיו לו תאומים.."

קורת רוח עלתה על פניו של הגראי"ל והוא השיב לו: "כפי שנאמר השומר שבת הבן עם הבת".

בתיעוד נראה הרב אתרוג כשהוא שואל שוב, כדי להיווכח אם ראש הישיבה אכן מתכוון בברכתו שיזכה הנדיב לבן ובת: "אם הוא יתן צדקה כמנין בן ובת, זה ודאי יכול להועיל?"

פניו של ראש הישיבה זצ"ל הרצינו, הוא פנה לרב אתרוג ואמר: "הגיע פעם יהודי אל החפץ חיים בענין מסוים, והחפץ חיים אמר לו 'תבקש מהקב"ה ותתן צדקה ואז יהיה לך'.. וכך היה" אמר הגראי"ל, ונטל את ידו של הרב אתרוג והוסיף: "ככה גם יהיה לכבודך!"

הרב אתרוג בדק שוב: "אז ראש הישיבה אומר שוודאי שכמה שהוא ייתן יותר צדקה זה יועיל".

מרן הרב שטיינמן השיב על דבריו ופסק: "יהיה לו".

התיעוד הנדיר, מעניק הצצה נוספת ונדירה כיצד פעל מרן ראש הישיבה זצ"ל בכל דרך למען מוסדות התורה בארץ ישראל בכלל, ולמען מוסדותיו של הגאון הרב אתרוג בפרט. כשהדוגמה החיה לכך, זו ההסכמה הנדירה של הגראי"ל זצ"ל להעניק ברכות והבטחות מפליגות ממש עבור נדיבי העם שפותחים את ליבם ומוזילים מכספם וממונם עבור מוסדות מגדל עוז, דבר שכידוע היה חריג מאוד בדרך חייו הצנועה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל.

אלא ששיאו של הסיפור עוד לפנינו: ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר פחות משנה מאז שהעניק ראש הישיבה זצ"ל את ברכתו, זכה הנדיב לחבוק את בנו הראשון, אחרי שנים רבות שלא הצליח להיפקד בזרע של קיימא.

מקורביו של הרב אתרוג אישרו את הפרטים ומספרים ל'בחדרי חרדים', כי דקות ספורות לאחר לידת הבן, התקשר הנדיב אל הרב אתרוג ששהה באותה עת בישראל ונם בביתו את שנת הלילה, אך לאחר שהנדיב לא הרפה והתקשר שוב ושוב, רץ הרב אתרוג אל הטלפון וענה לו, ומיד שמע מהנדיב משפט אחד: "תרמתי לפני סוכות כמנין בן, אני מתחנן אליך, תיקח ממני כעת צדקה בסכום של מנין בת".

הרב אתרוג שוחח עמו דקות ארוכות על קו הטלפון והשתתף בשמחתו העצומה, אך ביקש מהנדיב לא למהר ולהבטיח, אך הנדיב התעקש שוב, והודיע לו שכבר בימים הקרובים הוא יקבל את הסכום העצום על ידי שליח מיוחד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שלושה ימים קודם חג הסוכות, התקשר אותו נדיב כדי לבשר שוב לרב אתרוג על לידת בתו. בכך התקיימה הלכה למעשה ברכתו המופלאה של מרן הרב שטיינמן במלואה, שנה אחר שנה. הנדיב ביקש מהרב אתרוג לגלות לו את הסוד לברכה הנדירה שקיבל. הרב אתרוג השיב לו, כי כשהדבר נגע לקיום מוסדות התורה שהיו חשובים ויקרים לגראי"ל, דבר לא היה נדיר, כי מרן ראש הישיבה היה מוכן למסור את הנפש עבור מוסדות התורה.

הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן הרב אתרוג מגדל עוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד