י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

הקרב והמאבקים על רשימת 'דגל' בירושלים לאור עזיבת פינדרוס

הקרבות ב'דגל' ירושלים לא פוסקים לרגע: אחרי הקרב העיקש על הראשות, כעת המאבקים על הרשימה • המאבק המרכזי בסיעה הדגלאית: מי יירש את מקומו של יצחק פינדרוס - קלרמן או ראוכברגר? • וגם: הקרב בין עוזרו של פינדרוס לפעיל מרמות א' • כל הפרטים בפרסום ראשון

הקרב והמאבקים על רשימת 'דגל' בירושלים לאור עזיבת פינדרוס
צילום: ביקור חולים וחג: הגרב"מ הגיע לסוכת גיסו המשגיח

הקרבות ב'דגל' ירושלים לא פוסקים לרגע: אחרי המאבקים על הראשות, כעת תורם של המאבקים על הרשימה.

בראש המאבקים עומד הקרב על הירושה של יצחק פינדרוס, שעזב את ירושלים לטובת התמודדות באלעד - על המקום הראשון והתפקיד הבכיר נאבקים ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר.

מחד, זוכה קלרמן למקום של כבוד בלשכותיהם של חברי הכנסת ובתי גדולי ישראל. כך בלשכת חה"כ אורי מקלב זוכה קלרמן ליחס מועדף לאחר ששימש כעוזרו בעת שכיהן כסגן ראש העיר.

בנוסף, ב'דגל' קיימת מסורת שלא להדיח חברי המועצה מכהנים; העברתו למקום השני, אם כן, תהווה פגיעה קשה בשמו של חבר המועצה הוותיק שזוכה להערכה בקרב עובדי העירייה.

מנגד, אליעזר ראוכברגר, שדלתו של יו"ר וועדת הכספים פתוחה לפניו - היה האיש הדומיננטי בסיעה הדגלאית במהלך הקדנציה האחרונה שהייתה מלאה במאבקים.

ההערכה היא כי קלרמן יוצב במקום הראשון ברשימה, ועל תפקיד הסגן תהיה רוטציה בין השניים. באם יקבלו כפי דרישותיהם שני סגנים - השניים יקבלו את התפקידים לקדנציה מלאה.

דבר אחד מוסכם כבר עכשיו, טרם הגשת הרשימה: את המקום השלישי ברשימה יתפוס משה גורא, מי ששימש בעבר כחבר הנהלת העיר מטעם 'דגל התורה' וכיום משמש כמנהל ישיבת 'בית שמואל' ומוצב ברשימה כמקום הרביעי (לאחר פרישת פינדרוס התקדם לשלישי).

אם לא די בכך, מקומו של פינדרוס בעירייה מייצר קרב נוסף בין עוזרו של פינדרוס - דודי בלומנשטוק - לבין אלחנן (נני) גרוסבוים, פעיל שכונת רמות א'. זאת לאחר שפעילי שכונת רמות א' דורשים למנות נציג מטעמם למועצה, כאשר הם נוקבים באלחנן גרוסבוים, המוכר כפעיל בשכונה.

הפעולות של עסקני רמות א' מעוררת זעם בקרב יתר פעילי המפלגה בשכונות הרבות בעיר, שכן הם טוענים כי אין כל צדק שפעילי שכונה מסוימת יקבלו את התפקיד המיוחל עבור נציג שאין לו כל ניסיון ציבורי.

"הוא לא עזר לאיש בעייריה", אומרים פעילים ל'בחדרי חרדים'. לדבריה: "הוא לא מכיר את נושאי התכנון ובניה ובוודאי לא את נושא ההקצאות ודברים חשובים הנצרכים כל כך לציבור הליטאי בעיר" .

היום (רביעי) צפויים להגיע רבני העיר ירושלים הגר"ב סולוביציק והגר"ד כהן למעונו של חבר המועצת הגרב"ד אזרחי כדי לדון על הרכב הרשימה.

בשעות האחרונות העלו אפשרות של רוטציה על המקום הרביעי בין בלונשטוק לגרוסבוים, כאשר ההכרעה הסופית תינתן בשעות הקרובות.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי את המקום החמישי יתפוס דוד זוהר, עוזרו של חה"כ אורי מקלב ומי ששימש כנציגם הלא רשמי של השכונות המעורבות בעיר בקדנציה האחרונה.

יצחק פינדרוס דגל התורה ירושלים בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד