י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הדרת נשים:

מספר מאבטחים ממאה שערים עוכבו לחקירה

שלושה מאבטחים עוכבו על ידי המשטרה במהלך שמחות בית השואבה שהתקיימה במאה שערים - בחשד להדרה מהמרחב הציבורי • העסקנים טוענים כי הם פעלו לפי כל הכללים שבג"צ קבע • כל הפרטים

מספר מאבטחים ממאה שערים עוכבו לחקירה
אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

הדרת נשים: מספר מאבטחים עוכבו על ידי המשטרה במהלך שמחות בית השואבה בחשד להדרה מהמרחב הציבורי.

שמחות בית השואבה במאה שערים הפכו כבר מזמן לאבן שואבת עבור המוני עולים לרגל: חרדים דתיים וחילונים. הסדר גם הוא נשמר, בדרך כלל.

בשנים האחרונות החליטו בשכונה להפריד בין הנשים לגברים באמצעות כביש, כאשר מדרכה אחת מיועדת לגברים בלבד ואילו המקבילה לנשים בלבד - זאת עקב העומס הרב של המבקרים.

בתחילה נרשמה התנגדות, אך בשנים האחרונות האירועים עוברים בשקט ובשלווה מתוך שמחת יום טוב. אמש (שלישי), בזמן אירועי שמחות בית השואבה בשכונת מאה שערים, שוטרים עיכבו צעיר ששימש כמאבטח במקום, לאחר שהורה לנשים לעבור לאזור שגודר עבורן.

מעצרו של המאבטח עורר סערה קטנה ולאחר כשעה עוכבו עוד שני מאבטחים על ידי המשטרה בחשד שגם הם דרשו מנשים במאה שערים לעבור למקום שמיועד לנשים בלבד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי שלושת המאבטחים נלקחו לתחנת המשטרה ושוחררו בתום חקירתם. ההליך הפלילי בעניינם, נמשך.

לטענת עסקנים משכונת מאה שערים, לפני מספר שנים בג"ץ דן בנושא ופסק כיצד יש לנהוג במקום,
לטענתם הם פעלו לפי כל הכללים שבג"צ קבע. הם מבקשים לציין כי בניגוד לשנים עברו, השנה לא נתלה בד ברזנט על המחיצות המפרידות.

במשטרת ירושלים אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם פועלים כל השנה על מנת למנוע הגבלה של ציבור כזה או אחר, בין היתר גם מניעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי - וכך גם בפעילות במאה שערים. "יש פה עבירה על החוק ואנחנו פעלים כדי למנוע את זה באמצעות חקירת המעורבים".

הדרת נשים מאה שערים שמחת בית השואבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד