י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

המסמך חושף: "העירייה חרתה על דגלה מניעת הפרדה כלשהי"

סערת קיום אירוע שמחת בית השואבה בראשות הראשל"צ ובהשתתפות גדולי הזמר החסידי, הביא להעתקתו למיקום אחר | מסמך שהגיע לידי 'בחדרי', חושף את פרצופה האמיתי של מדינת תל אביב, בו קובע היועמ"ש לעירייה, כי "האירוע יערך ללא מחיצות המפרידות בין נשים לגברים" 

המסמך חושף: "העירייה חרתה על דגלה מניעת הפרדה כלשהי"
דוד כהן

בצל אירועי שמחות בית השואבה, עיריית תל אביב מתנכלת שוב למגזר החרדי - דתי בעיר ויועמ"ש העירייה החליט לאסור על קיום אירוע 'שמחת בית השואבה", שנאלץ להעתיק את קיומו לאולם פרטי.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך היועמ"ש, שפרסם עוזי סלמן, המשמש כיועץ המשפטי של עיריית תל אביב יפו, בו הוא אוסר על קיום כל אירוע בהפרדה בחסות העיר.

בין הייתר כותב סלמן כי "עיריית תל אביב-יפו שחרתה על דגלה, בין היתר מניעת הפרדה כלשהי על בסיס מגדרי באירועים הנערכים במרחב הציבורי הפתוח שלה, תעמוד גם הפעם על עקרון בסיסי זה והאירוע יערך ללא מחיצות המפרידות בין נשים לגברים".

היועמ"ש הוסיף כי ההחלטה מתקבלת למרות שמדובר באירוע חרדי, שלדבריו, "הכירוע מיועד לציבור החרדי והעירייה אינה יכולה להכתיב את אופן הישיבה בו, דבר הנתון לבאי האירוע על פי בחירתם ורצונם החופשי כל אחד על פי דרכו ואמונתו, לרבות אלו אשר בוחרים לקחת חלק באירוע כשהם מעורבים זה בזו", כך במסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בעקבות הוראת היועמ"ש של העירייה האירוע שהיה אמור להתקיים ברחובה של עיר ישנה את מיקומו לאולם פרטי.

מדובר באירוע בהשתתפות הראשון לציון הגר"י יוסף, שהיה אמור להיערך בגן התקווה בעיר ומארגני האירוע נערכו להגעת אלפים. כראוי לאירוע מסוג זה, הוא אמור היה להיערך בהפרדה ובשיוויוניות בין גברים ונשים.

אלא שבעקבות הודעת היועמ"ש ובשל התעקשותו של יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן, שסירב לדרישת היועמ"ש, כיוון שהיא נוגדת את ההלכה ולאחר משא ומתן עיקש ואף התארגנות לעתירה לבית המשפט, הגיעו הצדדים לפשרה כי האירוע ייערך במיקום חילופי בהתאם להלכה.

המועמד לראשות העיר ויו"ר ש"ס, נתן אלנתן מסר ל'בחדרי חרדים', כי "גורמים פוליטיים ציניים לא בוחלים בשום אמצעי בכדי לבנות עצמם על גב המסורת היהודית. צר לי שהגענו למצב הזה ואני שמח שלבסוף נמצא הפתרון למגינת ליבם של רודפי היהדות. אני קורא לכל תושבי העיר לבוא ולחזק את המסורת בעיר למען ישמעו ויראו".

שמחת בית השואבה תל אביב הפרדה הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד