י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אפס מעלות והפסקות חשמל

ישראלים תקועים בסופת שלגים: אחת נעדרת

תשעה ישראלים השוהים בימים אלה בהודו, נתקעו בסופות שלגים ושמונה מהם חולצו במבצעי חילוץ מסובכים | אחת נוספת מנותקת קשר 

ישראלים תקועים בסופת שלגים: אחת נעדרת
סופת שלגים צילום: unsplash

שמונה מתוך תשעה ישראלים שנתקעו בסופת שלגים בצפון הודו, חולצו.

באיזור מנאלי שבצפון הודו, פרצה לפני כשבוע סופת שלגים, שלושה ימים רצופים של גשמים עזים באיזור, גרמו למפולות וחסימת הדרכים (שבת-שני). לאור המצב נתקעו ישראלים רבים בנקודות שונות בדרכים בכפרים עם הפסקות חשמל ותקשורת רבות ובמזג אויר קר ואף מתחת לאפס מעלות. אתמול, עם חלוף הסערה, מזג האוויר התבהר וצפוי להיות בהיר גם היום ומחר.

ממשרד החוץ נמסר כי זוג ישראלי הסובל ממחלת גבהים - פונו בשעה האחרונה על ידי מסוק אזרחי (ביטוח הראל בסיוע חנן, מ"מ הקונסול בדלהי). ממתינים לעדכון לגבי מצב בריאותם.

מספר ישראלים תקועים בפונדק דרכים בכפר צ'אטרו (chatru) יחד עם עוד 30 ג'יפים שנתקעו שם. אין כל תקשורת איתם למעט מכתב שהעבירו לפני כמה ימים. לא ברור מצבם.

על פי הדיווח, מעבר צבאי נפתח אתמול מסיסו (sissu) לכיוון מנאלי. וקבוצת הישראלים השוהה במקום - המונה תשעה מטיילים, תוכל לעבור רק ברכבי ג'יפים צבאיים. יש רכבים צבאיים בדרך ממנאלי לאיסוף הישראלים. חילוץ למנאלי צפוי להסתיים בשעות הערב. מגנוס מנהלים את החילוץ.

בכפר קאזה (kaza) הגדול באיזור, נמצאים כ-20 ישראלים. התנאים שם יחסית סבירים אך הלחץ מהישראלים מתגבר. בשלב זה התבקשו להמתין בסבלנות עד לפתיחת הדרכים שצפוי להתרחש תוך יום-יומיים. עם זאת ייתכן ומגנוס ישקלו חילוץ מוסק בהמשך. בשלב זה מטפלים במוקדים המסוכנים יותר לעיל.

כרגע ישנה מנותקת קשר ישראלית אחת, והטיפול בה, נמצא בחברות החילוץ.

הודו סופת שלגים חילוץ מטיילים ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד