ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הקרב על האחדות > פרסום ראשון

חילוקי דעות בוועדת השמונה: מזכיר המועצת עורך משאל טלפוני

היום צפויה להתקבל ההכרעה הסופית בדבר רשימת 'יהדות התורה' למועצת העיר ירושלים, כאשר על שולחן ועדת השמונה של 'אגודה' מונחת האופציה להתפלג ולרוץ ברשימה נפרדת, זאת בעוד שניים מהאדמו"רים מובילים מהלך לריצה משותפת | המזכיר יענקל ולצר בסבב טלפונים

חילוקי דעות בוועדת השמונה: מזכיר המועצת עורך משאל טלפוני
ליצמן מסתודד עם הרבי מויז'ניץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה הקרובה תתכנס ישיבת וועדת השמונה, לדיון סופי ומכריע על הרכב הרשימה בירושלים, כאשר השאלה היא האם להתמודד ברשימה מאוחדת בירושלים או בשתי רשימות נפרדות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הדיון מגיע בעקבות פניות שנעשו ע"י נכדו של מרן הגר"ח קנייבסקי, יענקי קנייבסקי, לבתי האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא, שפועלים בשעות האחרונות לאחד את הרשימה בבירה.

אלא שגורמים ב'אגודה' אומרים, כי אין אפשרות להתאחד רק איפה שנוח לאגודת ישראל ברשימה, כאשר בראשות העיר הם מפולגים והובילו למהלך חד צדדי, כאשר 'דגל' הביעה תמיכה במועמד במשה ליאון.

סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, דורשים כתנאי לאיחוד הרשימות, לתמוך במועמד זהה לראשות העיר, "אין אפשרות שב'יתד נאמן' יכתבו שרשימת ג' תומכת בליאון וב'המודיע' ו'המבשר', יכתבו שרשימת ג' תומכת במועמד אחר", אומר אחד מחברי ועדת השמונה ל'בחדרי חרדים'.

אמש (שלישי) התכנסו חברי וועדת השמונה של אגודת ישראל והעלו את האפשרויות השונות, כאשר הוחלט שאת ההחלטה הסופית יקבלו היום (בשעה זו), כאשר לפני כן יתייעצו חברי הוועדה עם גדולי ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעה זו עורך מזכיר המועצת יענק'ל ולצר, סבב טלפונים בין גדולי ישראל, חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', כדי לקבל את דעתם לגבי האופציה של פיצול הרשימה.

יעקב ולצר ועדת השמונה אגודת ישראל חבר מועצת גדולי התורה יהדות התורה בחירות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד