י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הערב זה נסגר

הקרב יימשך עד סיום המועד: אלו הן הדרישות של 'דגל התורה'

הערב בשעה 21:00 ייסגרו הרשימות למועצות הערים ברחבי הארץ וכן שמות האישים המתמודדים לראשות הערים בישראל | בתוך כך, ל'בחדרי' נודע כי 8 שעות לסגירת הרשימות, מתנהל מו"מ קדחתני בין 'דגל' ל'אגודה', כאשר האחרונה היא היוזמת את הרצון לאחדות וריצה משותפת

הקרב יימשך עד סיום המועד: אלו הן הדרישות של 'דגל התורה'
ליצמן גפני, פרוש צילום: יונתן זינדל, מרים אלסטר, הדס פרוש, פלאש 90

הקרב של הרגע האחרון: שעות למועד הסופי של הגשת הרשימות, מאמצים כבירים להשיג רשימה מאוחדת בירושלים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשלב זה, צוותי המו"מ מצויים בנתק של ממש, לאחר שאמש נועדו הצוותים לשיחה לילית בסוכתו של איש המספרים של 'דגל' אברהם וובר.

על פי בכירים במערכת הפוליטית המצויים בפרטי המו"מ, ב'דגל' דורשים תנאים מוגזמים והעלו את רף הדרישות כדי לחבל בסיכויי הרשימה המאוחדת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בין הדרישות של 'דגל התורה', להציב את נציגם במקום הראשון ברשימה, לקבל את המקום השביעי והתשיעי וכן אישור לפרסם קמפיין עם האות ג', יחד עם פתק של משה ליאון לראשות העיר.

נציין, כי הדרישות הללו הגיעו, לאחר שב'אגודת ישראל' הסכימו לחלוקה של 50 - 50 ברשימה מבלי לקשור את הרכב הרשימה לראשות ולתמיכה ביוסי דייטש.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בתום ישיבת ועדת השמונה שלשום, במהלכה העלו חברי הוועדה את הטענה כי נציג רשמי לא פנה מטעם 'דגל' ודרש להתאחד, לכן 'אגודה' היא זו שתפנה ל'דגל' ותבקש אחדות.

אלא שבשעות הערב שוחח יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, עם מזכיר המועצת יענק'ל ולצר, בניסיון למצוא נוסחה מתאימה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בחסידות ויז'ניץ שאמורה להיפגע מאחדות, הסכימו לוותר על נציגם בעיריית ירושלים - שלמה רוזנשטיין, בתמורה לתפקיד פוליטי אחר בעירייה.

על פי הסיכום מול חסידות בעלזא, הוויתור הוא רק לקדנציה הנוכחית.

נציין, כי עד הערב בשעה 21:00 ניתן להגיש את הרשימות והמפלגות הרצות בבחירות המוניציפליות ברחבי הארץ, כאשר ההערכה היא כי המאבק בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', יימשך עד לרגע האחרון.

אגודת ישראל דגל התורה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד