י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוער בטבריה

הרב אויערבך תקף את ש"ס ו'דגל' בחריפות

ראב"ד העיר טבריה הגרא"ד אויערבך תקף במהלך שמחת בית השואבה את מפלגות 'דגל התורה' וש"ס בנוכחות הנציגים המקומיים 

הגרא"ד אויערבך. צילום: משה גולדשטיין
הגרא"ד אויערבך. צילום: משה גולדשטיין

במהלך חוה"מ סוכות, נציגי ש"ס ודגל התורה העירונית בטבריה, ערכו כינוס הקבלת פני רבו לראב"ד העיר הגאון רבי אברהם דב אויערבך, הנמנה גם על רבני הפלג הירושלמי.

למה שקרה במעמד אף אחד לא צפה מראש. הרב אויערבך תקף בחריפות את תנועות ש"ס ויהדות התורה ואמר, 'ש"ס זה לא ש"ס וג' זה לא ג', בגדו בכל, הם יושבים ומרפדים כיסאות ולא עושים שום דבר, אבל אנחנו בעיר נשמור על המעט שיש פה".

הדברים החריפים הללו נאמרו בנוכחות נציג ש"ס אליהו זיגדון ונציג דגל התורה דוד אוחנה, שנראו המומים ונבוכים. כזכור, בבחירות האחרונות לכנסת, שלח הגרא"ד אויערבך שליחים לכל בתי האברכים בטבריה, ואף התקשר בעצמו והורה להם שאסור להשתתף כלל בבחירות.

אחד האברכים שנכחו במקום סיפר: "היה הלם כבד כמה דקות בסוכה של הרב אויערבך. ההתקפה כנגד תנועות דגל התורה וש"ס וכל זה במעמד נציגי המפלגות שלא מחו גרמה להלם ומבוכה. ציבור בני התורה מצפה מנציגיהם לצאת בהבהרה ברורה כי הם אינם מחויבים לרבני הפלג אלא אך ורק למרן הרב שלום כהן ולמרן הגר"ח קנייבסקי". בתגובה לכך אברכים רבים התומכים בדגל התורה וש"ס יצאו נזעמים ומבולבלים מהסוכה.

גם בקרב האברכים המקורבים לגרא"ד אויערבך, שורר בלבול גדול כיצד ניתן לרוץ במשותף לעירייה, יחד עם מפלגות פסולות לכאורה.

כזכור, לפני מספר שבועות, הרב אויערבך התאחד עם תנועת ש"ס ודגל התורה ויצא בקריאה לתמוך בתנועה, לאחר שאליהו זיגדון התחייב שענייני העיר ינוהלו רק כפי הוראתו. הדבר גרם כבר בזמנו לפרישה של פעילים מדגל התורה מהתמיכה במפלגה המנוהלת על ידי אנשי הפלג הירושלמי. 

'בחדרי חרדים' מגיש ההקלטה המלאה מדבריו של הרב אויערבך.

טבריה הרב אברהם דב אויערבך הפלג הירושלמי דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד