י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתו של הקונסול הישראלי מאוימת:

"תפסיקי להרוג תינוקות מוסלמים, צאי מכאן"

אופיר דיין, בתו של דני הקונסול ישראל בניו יורק, מספרת לתקשורת בארה"ב כי היא חוששת מארגון "סטודנטים למען צדק לפלסטין": "חשבתי שהאוניברסיטה תתמוך בי, אבל הם לא עשו דבר כשצרחו עלי שאני טרוריסטית" • האוניברסיטה: "בטיחותם ורווחתם של כל התלמידים שלנו חשובה ביסודה"

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם

אופיר, בת 24 בתו של הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, אומרת כי היא מוטרדת ומאוימת על ידי סטודנטים, וכי הנהלת האוניברסיטה לא עושה דבר כדי להגן עליה. בראיון ל'ניו יורק פוסט' היא אומרת: "הארגון הזה הוא אלים, אני מודאגת מהביטחון האישי שלי".

היא מספרת כי ערכה שיחת טלפון בשפה העברית לפני תקופה, וסטודנטית ששמעה את שפתה העברית החלה לצרוח עליה: "תפסיקי להרוג תינוקות מוסלמים, את רוצחת, ציונית, צאי מכאן". לטענת דיין: "איש מהנהלת האוניברסיטה שעבר במקום לא עשה דבר".

ביציאה מאירוע אחר בו היא לקחה חלק, והשתתפו בו מספר סטודנטים תומכי ישראל, הגיעו כ-50 סטודנטים שתומכים בפלסטינים להפגין בקשר לאירוע אחר שהתקיים באותו הבניין. כשאלו הבחינו בסטודנטים הפרו-ישראלים - הם החלו לצרוח ולהפחיד אותם. "הם נראו כועסים בטירוף, זה היה רגע שחששתי שהם הולכים לפגוע בנו פיזית", אמרה.

סטודנטים תומכי ישראל התלוננו בפני מועצת המנהלים של הסטודנטים, אך זה לא עזר. "חשבתי שההנהלה תתמוך בי, אבל הם לא עשו דבר כשצרחו עלי שאני טרוריסטית", מספרת דיין. "אני הבאתי הוכחות בתיעוד של ההפרעות נגדי, אבל הם לא עשו דבר", הוסיפה.

לאחר שאביה הקונסול נאם בפני הסטודנטים, ההצגות והאיומים נגדה החריפו כשגילו שהיא הבת שלו. לטענת אופיר, ההנהלה התישה אותה. "ההנהלה אמרה שאנחנו לא הגשנו את התלונה למשרד הנכון, אחר כך טענו שזה היה מזמן, אז אנחנו צריכות להגיש שוב, הם נופפו אותנו לכל עבר".

בפגישה שהתקיימה במהלך הקיץ, אמר בכיר בהנהלת האוניברסיטה לדליה זגר, נשיאת סטודנטים תומכי ישראל, כי הוא לא יכול לעשות שום דבר ללא הוכחה לאנטישמיות.

בתגובה להאשמות אומרת פרופ' סוזאן גולדברג, סגנית נשיאה של האוניברסיטה: "בטיחותם ורווחתם של כל התלמידים שלנו חשובה ביסודה, אנו תמיד נעבוד יחד עם תלמידים שיש להם חששות לגבי בטיחותם האישית".

דליה זגר, נשיאת סטודנטים תומכי ישראל אמרה: "אחרי תהליך של חצי שנה שבה הקבוצה נאבקת אל מול האוניברסיטה, הבנו שאנחנו עומדים לבד במאבק. ישנה ציפייה בסיסית לכל סטודנט והורה ששולח את הילדים שלו שהאוניברסיטה תעשה כמיטב יכולתה לעמוד בחוקים וסטנדרטים שהיא מכתיבה ובמקרה הזה היא כשלה.

כפי שיצא משיחות שונות שניהלתי עם אנשים שונים באוניברסיטה הבנתי שעד שלא יהיה מקרה אלים, אנחנו צריכות להגן על עצמנו לבד. יחד עם זאת, זה לא ירתיע אותנו לעמוד גאים בפני השקרים, האיומים וכל המתלווה לזה - אנחנו שם כי צריך אותנו, גם כשקשה יותר".

מארגון סטודנטים למען צדק לפלסטין נמסר: "אנחנו נגד אנטישמיות ונגד אפליה". אולם בארגון סירבו להתייחס לטענות של אופיר.

אוניברסיטה דני דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד